Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Април 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
 
 
Архиви
Април 2020 (1)
Март 2020 (2)
Февруари 2020 (4)
Януари 2020 (1)
Декември 2019 (1)
Ноември 2019 (1)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
Има ли нужда от БГ ТВ Носталгия
30-01-2014, 01:15 | Автор: Sulio | Категория: Архивите са живи

 

Един коментар от предната тема ме наведе на откриването на тази тема. Смятате ли, че има нужда от български аналог на телевизии като "Ретро"," Ностальгия","Время" "Telemelody" ит.н.

Т.е програма само със стари предавания, филми,сериали и други.

Смятате ли, че аудиторията на канала ще бъде по-голяма от тази на сайта ни? Защото доста от народа трайно е забравил какво е гледал (и въобще правил) в детството си и казва "Не ме занимавай със стари комунистически глупости" Тук присъстващите са нормални хора живеещи в съгласие със себе си и  си спомнят само хубавите мигове от младостта и детството си,но уви, ако не са достатъчно на брой канала няма да съществува.

Дали канала да е безплатен или платен (Ако е безплатен откъде ще се издържа?)?

Каква сума биха били склонни да плащат за да се върнат в детството си с любимите си предавания филми и сериали или поне каквото е запазено от тях?

Не питам случайно ! Готви се нещо голямо (както се казва в рекламите), но за да не му мине котка път, нито мога да дам подробности, нито кога ще тръгне  recourse

Колкото повече коментари,толкова повече ще е ясно какви са перспективите канала да завладее публиката и КОЯ му е публиката.

Концепцията е:

Стари предавания до 1989 с кратки и малки "отскоци" до 1993-та от България и бившия соцлагер.

Стари хубави филми отвсякъде (БГ,соц,световни). Стари сериали отвсякъде.За цвят : дискусионни предавания тип Хубавите спомени, с очевидци на важни събития/неща и много архивен материал.

Пречките са: все още високите права и за наши и за чужди макар и стари продукции

                       Лошото състояние на фонда (решение има)

                       Самото излъчване: IPTV e най евтино, но ограничава кръга на потребителите.   Ефирното е най скъпо.

Не всички притежатели на продукция/права са склонни да ги споделят (принципа на куче върху слама - не яде ама и на други не дава ) И това се решава, ама си иска време и енергия.

НАкрая пак да повторя: това ще стане (Живот и здраве), но колко скоро не може да се каже.Иначе си признавам, че нашият сайт ме ентусиазира, че не всичко е загубено, че има нормални хора с нормални усещания, и такъв канал ще се харчи.

Всички от махалата да се чувстват нещатни сътрудници-консултанти по програмата.Но пък да не стане да се въртят само "Васко да Гама от село Рупча" и "Арабела",следвани от Ну погоди и Усмивки от старите ленти. fellow

Представете си след време сядаме пред IPTV (Че кой тв сега няма IP?) и на свърхмодерния LED екран гледаме любимите неща от детството, а програмата изглежда като изрязана от в-к "Радио и Телевизия" (за който си го спомня).

 

 

П.С. Без малко да издам тайната, че е по' мноооого голям европейски проект-шшшт не сте чули, не казвайте на никого, за да стане както трябва !

 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: admin (30 януари 2014 02:46)

Никой не говори само и единствено за "стари" предавания. Поставям го в кавички, за да се осъзнае абсурдността - кокво е това "старо", преди 20-ет години? Естествено е, че съвременните деца са навикнали на визуални ефекти и лесно смилаеми "сюжети". Мисля, вички ние говорехме за това, че НЯКОИ стари филми и сериали ще са интересни на децата и полезни. Защо!? Ами поради простата причина, поради която се четат - да, да, четат се - и до днес народните приказки или тези написани, примерно от Андерсен. Дори и днешните дечица, на които се опитват всячески да промият мозъка, ИМАТ, като деца и сърца, необходимостта да им се разказва нещо повече от "якия чичко, който е най-силния и добър, набуха лошия чичко и всичко се оправи" или "ако си послушно момиченце, стига да си красиво, ще дойде един принц и т.н". Ако не бях прав, анимаци като "Маша и мечока" не щяха да се радват на такава популярност.




--------------------
 
 
№2 от: петър (30 януари 2014 07:33)

Зико,не се намери за последните 10-15г един нормален бизнесмен или една политическа клика да направят телевизия като НОСТАЛГИЯ и да се запазят и гледат от поколенията за напред тия филмчета,като гледам някои нов български филм които отразява 70те,80те години на миналия век и погледна регистрационните номера на колите участващи във филма ми става лошо и смешно за режисьора,имам номера от черните,бели държавни,жълти ама защо да търсят режисьорите по добре един драскач да нарисува няколко номера с долнопробно качество и готово, кои ще го забелижи,това го писах преди няколко дни на Зико защото беше пордигнал въпроса за РЕТРО телевизия


 
 
№3 от: петър (30 януари 2014 07:42)

Идеята е прекрасна,дано се получи,да не стане само като радио ГОНГ което баше изядено от рекламната мафия в България


 
 
№4 от: ssi (30 януари 2014 09:09)

Аз имам нужда. За другите не мога да кажа.


 
 
№5 от: Зико (30 януари 2014 09:26)

Здравей, Sulio. smile

Разбира се, че има нужда от ретро телевизия.  yajuyo Най-малкото, защото в България има 2,5 млн. пенсионери, на които ще им бъде мило да си припомнят младостта. А пък такава телевизия не е задължително да излъчва материал само от източния блок. Ще бъде любопитно да надникнем и оттаък завесата и да видим какво са гледали "капиталистите" по онова време. wink 

На кабелната имам един украински канал, Ентер Фильм, който изъчва почти само стари съветски филми (от анимация до военни). Мисля, че се издържа от реклами, защото са малко дългички (около 7-8-10 мин). За ефирно излъчване не знам, но разните кабелни оператори и булсаткоми вероятно ще искат да го сложат в програмата си. laughing

Чудесна идея! Чакаме продължението. smile


 
 
№6 от: петър (30 януари 2014 09:27)

Спомняте ли си телевизионните реклами през 80те по ПЪРВА И ВТОРА ПРОГРАМА,ако някои ги има  може да ги предостави да се порадваме на рекламираните стоки (СЕМ няма да го очете като реклама)


 
 
№7 от: Зико (30 януари 2014 09:37)

Ето един класически пример на какво би могло да се излъчва по една такава телевизия. winked


 
 
№8 от: tanya_att (30 януари 2014 10:12)

А не е ли доста подобна сега БНТ 2? И там излъчват предимно филми отпреди 1990г.
Е, без детски филми и предавания, което е пропуск може би, но следва логично линията на БНТ като цяло - никаква програма за деца!
Иначе аз с удоволствие бих гледала един такъв канал, дори по-детски ориентиран, с филмчетата  от моето детство. На дъщеря ми, която нон-стоп гледа супер7, поради липса на друго, също бих й пускала да гледа, и то без постоянен контрол и без угризенията, които имам сега с тоя тъпизъм супер7!


 
 
№9 от: papi (30 януари 2014 11:24)

Ами аз се замислям, че това май е обратен вариант на HBO. Там дават съвременни и качествени неща /тоест бяха такива/. В този канал биха се излъчвали само стари, но качествени неща. Относно цената и рекламите имам идея, но съм обещал никога да не пиша такива неща тук. Ако някой иска да пита може на ЛС. Като цяло аз бих се абонирал за такъв канал.

 


 
 
№10 от: kitten (30 януари 2014 13:06)

И аз смятам, че би било добра идея. И да, с филми от този период, които да са не само от (тогавашните) Източен, а и от Западния блок.




--------------------
 
 
№11 от: didko (30 януари 2014 13:13)

С удоволствие бих искал да видя програма, излъчваща повторения на отминали предавания като тези с Бригита Чолакова, Мелодиите на годината, Орфеите с чуждестранните рецитали - говоря за цели предавания. Също всички онези уникални български концерти, излъчвани в началото на 90-те - например бг концерта в памет на Фреди беше много хубав, или концерта "Рок срещу дрога", толкова много излъчвани концерти на големите групи тогава. Ще се радвам, да има такава телевизия и да си откраднем от нея каквото ни харесва от златния фонд на БНТ. Обаче имам две огромни съмнения - повечето от нещата са тотални унищожени - например предаването Добро Утро - нищичко като записи не е останало от този сутрешна легенда! СРАМ! Другият момент е времето, което имаме за детски спомени. А то е много малко. Аз не вярвам, че ще успея да гледам Милион и Едно Желание цял ден. Дори и нашите деца не биха го направили с толкова много глезотийки под ръка - интернета, телефона, бързото порастване в "демократична среда", чалгата и какво ли не. Това ще е ТВ за такива като нас най-вече. Дано не звуча песимистично, защото искам подобни излъчвания, но си мисля, че една интернет версия ще бъде много по-удачна. Там всеки ще може отдели някакво време и да се върне в миналото незабравимо. Този сайт и Изгубената България са подобни проекти и е цяло щастие, че поне това имаме. Както и Тубата - и там има доста златни нещица. Приказката, която ни дава Зико ще мога да я изгледам на няколко части, именно заради липса на време. Всички мои съботни киновечери обикновено траят една седмица, а последния филм едва го започнах. Дано вие не сте така!

wink


 
 
№12 от: Румен Николов (30 януари 2014 16:13)

Виждам , че духът се разбуни отново когато заговорихте за ретро ТВ. Бях ви казал преди време, че участвах в проект за 12 часов детски тв канал в мултиплекса на БНТ, но по неведоми причини, предимно финансови не се осъществи. Колкото до фонда на БНТ в него има достатъчно програма, доста от нея вече е цифровизирана. Разбира се много е загубено, но и много е останало, така че може да се направи такъв канал и да издържи с необходимите обеми. Позволете ми да имам достатъчно ясен поглед върху фонда след като работя от 1972 година в БТ- БНТ. Но ако някой си мисли, че БНТ ще даде ей така без заплащане на права собствената си програма, дълбоко се лъже. А чуждите филми се предлагат от разни фирми и за тях също се плаща лиценз. Така че това е скъпо удоволствие. Иначе няма спор, че ще се гледа и ще има интерес от масовата аудитория. НО! Трябва първо да се направи програмна концепция, това включва жанрове, обеми, програмна схема, опаковка на програмата и т.н. Няма как да се включва всичко хаотично без концепция. Необходимо е да се селекционират обемите, които може да предостави фонда на БНТ и какво да се купи от чужбина. Освен това трябват технически съоръжения за складиране в жанрови папки на тази програма, от които да се правят т.н. плейлисти, както и излъчващ комплекс няма значение дали ще бъде ефирен и по кабел. И най-накрая е необходим екип от квалифицирани хора с вкус, които да изгледат всичко преди да се включи в програма, да съставят плейлистите, технически екип и т.н още ред необходимости, които изисква един професионален канал. И накрая всичко е свързано с доста средства за реализация. Това са милиони за лицензи и за авторски права, за съоръжения, фонд работна заплата, за наем на сателитна, ефирна или кабелна мрежа и още ред подробности. Някой  по-горе каза, че нищо от "Добро утро" не е запазено. Това не е вярно, има доста голям фонд от предаването, който миналата година се излъчваше по БНТ-2. Е," Милион и едно желания" не е възможно да се пази защото се излъчваше на живо. Компонентите, които включваше да, но пряката връзка и воденето няма как да се съхраняват досега. Е това е, ако имате върпоси питайте. 


 
 
№13 от: didko (30 януари 2014 16:32)

Бате Румене,

Добро Утро също се излъчваше на живо. Това, че казах, че нищо не е запазено е мое мнение, придобито от филма посветен на кончината на Сашо Авджиев от миналата година. В продължение на един час не видях абсолютно нищо различно от това, което се намира в Ютуб и Вбокс като малкото останали кадри на най-култовото предаване за мен. Повечето от нещата бяха тотално иззети от документалния филм от 2005, посветен на Добро Утро със Сашо и Емил Розов. В този, последния филм от миналата година, официално произведен от БНТ, имаше някакви презаписи от друга телевизия (как играеха с метли кърлинг, ако не се лъжа), т.е. не от оригинален БНТ фонд. И това е предаване, съществувало до 2002 година... Как да повярваме, че това предаване е запазено по броеве, по години, от начало до край? Аз не съм гледал по БНТ-тата досега едно повторение на някой брой, или поне сериозен 20 минутен материал, доказващ обратното. Наистина ще се радвам да знам, че това наследство се пази, дори да не ни е достъпно безплатно. И съм готов да закупя десетки DVD-та по сезони, ако БНт ги издаде. Това е честа практика в чужбина, където си ценят историята и умеят и да я продават добре. На мен Добро Утро ми липсва и когато спря, спрях напълно да гледам новата телевизия. Че като гледам сега новите предавания, водещи, звезди... леле мале... Вместо да има прогрес и развитие, има пълна вакханалия, граничеща с анархия. Както пееха навремето Аксепт - телевизионна война, а не изкуство.


 
 
№14 от: Зико (30 януари 2014 16:33)

Бате Румене, несъмнено поддържането на един ТВ канал изисква много средства, пък и екип от специалисти. Има ли шанс, тъй като филмите и програмите са стари, да се вземат на ниски цени? feel Нещо като гаражна разпродажба да кажем. smile

И други ми идва на ум - не е необходимо да е денонощно, а да кажем като тогавашната телевизия - от 09:00 до 24:00 ч. wink

 

П.П. Забравих да ви кажа, че филмчето горе има български субтитри. Трябва да натиснете бутона „СС“ и ще се появят. pionerche


 
 
№15 от: Цветелина (30 януари 2014 20:53)

bravo2 От цялото си сърце подкрепям тази идея и искрено се надявам да се осъществи в обозримо бъдеще. Много пъти съм си мислила, че би било хубаво един от каналите на БНТ да е точно с такава насоченост, вместо да гледаме "Сен Тропе", "Дързост и красота" и т.н.  




--------------------
 
 
№16 от: Айви (30 януари 2014 21:23)

 Че какво лошо има да се пусне такъв телевизионен канал? Който не иска - просто да не го гледа. 
 Както са писали другарчетата има толкова много "вечни" филми и предавания.

Представете си след време сядаме пред IPTV (Че кой тв сега няма IP?) и на свърхмодерния LED екран гледаме любимите неща от детството

  Готино!  wink И въпреки, че обичам съвремената техника, обожавам старите български филми, най - вече, поради това че няма значение на какво се гледат - т.е.
смисълът и посланието, което носят може да се почувства дори от черно - бял телевизор. yajuyo  Тук нямат значение визуални ефекти, 3d - технологии и т.н.  


 
 
№17 от: Цонка (30 януари 2014 21:52)

Обаче да знаете, че "Панорама" и "Всяка неделя" пак няма да ги гледам /изключвам Пинко :))/ и ще ги ненавиждам, и ще роптая... Точно като едно време  xaxa2
Аз телевизия отдавна съм спряла да гледам /с малки изключения/, но пък с радост ще седна пред телевизора заради "Сладкарница "Захарно петле" с кака Мариана /Аламанчева/ и бате Николай /Николаев/; поредицата "Експедиция "Следа 12" /дето чавдарчета и пионери ловяха диверсанти по нашите граници/; театралната постановка "Студеното сърце"; всички български филми, които съм превъртала десетки пъти, а още повече заради онези, дето не се намират никъде из нета: "Година от понеделници", "Тази хубава зряла възраст", "Тайната вечеря на Седмаците"... Бих гледала с интерес и филмовите очерци за различните заводи и предприятия от онова време - и като дете ги харесвах, а сега биха ми били още по-интересни.




--------------------
 
 
№18 от: Румен Николов (31 януари 2014 09:21)

Да вярно е, че "Добро утро" също се излъчваше на живо, но ефирите се записваха на рулони и някои от тях са запазени. Не така седеше въпросът с "Милион и едно желания", защото програмата беше целодневна. Колкото до заглавията, които спомена Цонка има много малко запазено от "Сладкарница захарно петле", но останалите ги има във фонда. Колкото до въпроса на Зико, не съм убеден, че може да се стигне до разпродажба, поне не в момента, при тоталния недостиг на средства в БНТ. Във фонда се пазят няколко вида носители - 35 и 16 мм лента, това със сигурност не е пострадало, освен някои неща при наводненията в складовете, които в годините се случваха три пъти, просто лентата си е лента. На магнитни рулони два инча- има доста програма, по- ценното още по времето Хачо, е прехвърлено на нови носители. Но има още доста такива рулони, опасното е, че се разпрашава магнитната лента и е трудно възстановяването.Третия вид са рулоните1 инч. от тях доста е прехвърлено, но също се разпрашават. Има още на бетакам, на дигитален бетакам, и на ДВС-про, което е от средата на 90-те. Пазят се и цифровите касети на 3-то студио. Сега всичко се качва в голям сървър. Но обемите са огромни и може да се избира, така че ретро канал е напълно възможен, пък и мисля че на хората им писна от "Кока кола" култура.  


 
 
№19 от: Зико (31 януари 2014 11:31)

Цитат: Румен Николов
Но обемите са огромни и може да се избира, така че ретро канал е напълно възможен, пък и мисля че на хората им писна от "Кока кола" култура.
Вярно е, аз пия само Пепси. xixi

Чакаме с нетърпение как ще се развият нещата. tantz


 
 
№20 от: didko (31 януари 2014 14:28)

Браво Бате Румене за полезното инфо! Дано някой ден доживея да видя всички сезони на Добро Утро на dvd-та!

 


 
 
№21 от: Anakin Skywalker (4 февруари 2014 22:12)

Цитат: Румен Николов
А чуждите филми се предлагат от разни фирми и за тях също се плаща лиценз. Така че това е скъпо удоволствие. Иначе няма спор, че ще се гледа и ще има интерес от масовата аудитория.
 

 

Бате Румене, всичко това е много добра идея и дори да е платен канала ще има зрителска аудитория. Всички тук сме абонати на кабелна цифрова телевизия, на интернет, и всеки месец си плащаме за това, една програма в повече ще се включи в пактената ни цена от съответните оператори доставчици. yess 

 

Цитат: Румен Николов
Във фонда се пазят няколко вида носители - 35 и 16 мм лента

 

В началото на 90-те се познавах със завеждащия архива на БНТ. Но името му ми изскокна от главата и да ме убиете сега не мога да си спомня как се казваше. neznam hum-hum  За много неща го питах тогава, но някак мимоходом, нямах много време да седнем и да поговорим, а и носталгията по детството още я нямаше. 

 

Цитат: Цонка
"Експедиция "Следа 12" /дето чавдарчета и пионери ловяха диверсанти по нашите граници/;

 

Цонче, pionerche често си мислех дали някое дете от махалата си спомня и дали ги е гледало с интерес тези идеологически предавания тогава??? chorchik  - "Експедциия следа 12" и "Студио пионер" ??? излъчвани в делнични дни към 18.00ч

От второто ми беше интересно само анимационното филмче Приказките на Пом-Пом, за онова рошаво същество дето разказваше истории за Артур Поничката... xixi




--------------------
 
 
№22 от: ShadowMaster (5 февруари 2014 22:33)


Здравейте! Реших и аз да дам моя коментар, но моят поглед не е професионален, а е по - скоро е поглед на бъдещ потребител на подобен канал.


"Смятате ли, че аудиторията на канала ще бъде по-голяма от тази на сайта ни? "


Определено да. Ако го излъчвате по телевизията, ще го гледат много повече хора. Има много хора, които биха гледали филми от детството си, но просто не са се открехнали към носталгията. Един филм, който им е харесвал някога би могъл да ги открехне. Има не малко хора, които въобще не знаят за сайта, но с удоволствие биха гледали филм, който им е харесвал някога. Познавам хора, които знаят за този сайт, но не искат да се регистрират, защото не им се занимава. Въпреки всичко и на тях ще им стане мило, когато видят техен любим филм. Когато тръгне по телевизията ще го гледа 8 милионна България. Дори на една хилядна да им хареса, това са осем хиляди души. Ще го гледат и много съвременни деца (според мен). Може да се случи да го гледат и българи в чужбина. Определено аудиторията му ще е по - голяма, предполагам доста по - голяма от броя на регистрираните в сайта на детството.


"Дали канала да е безплатен или платен"


Ако е платен зрителите му определено ще са много по - малко. Когато например, някой си плаща кабелната телевизия и му предложат да гледа канал с филми от 70-те, 80-те и 90-те, първото нещо, което ще си помисли е следното: "То вече за НВО не плащам, какво остава за канал, който ще ми влачи стари филми" (без да се обиждате, пиша само какво би си помислил обикновен човек от пръв поглед, когато му предложат да плати за ретро канал).


"Ако е безплатен откъде ще се издържа?"


От реклами, най - вероятно.


"Каква сума биха били склонни да плащат за да се върнат в детството си с любимите си предавания филми и сериали или поне каквото е запазено от тях?"


Не биха били склонни да дадат много, но биха били склонни в чест на носталгията да си откраднат каквото им хареса от торентите.


"Пречките са: все още високите права и за наши и за чужди макар и стари продукции"


Това взели ли сте го в предвид в европроекта?


"Самото излъчване: IPTV e най евтино, но ограничава кръга на потребителите."


Съгласен съм. Повечето хора предпочитат да гледат филмите на телевизора по кабелната телевизия. Всъщност, може би затова все - още кабеларките не са фалирали и все - още се продават телевизори....
Обмисляли ли сте вариянта да комбинирате едното с другото? Излъчвайте и по IPTV и по стандартният начин. Ще може ли да се случи без да ви оскъпява бюджета?


"Не всички притежатели на продукция/права са склонни да ги споделят (принципа на куче върху слама - не яде ама и на други не дава ) И това се решава, ама си иска време и енергия."


време = пари
енергия = пари
време + енергия = пари + пари = 2 х пари


"Но пък да не стане да се въртят само "Васко да Гама от село Рупча" и "Арабела",следвани от Ну погоди и Усмивки от старите ленти"


Васко да Гама от село Рупча и Ну Погоди са ми от любимите :) Няма да имам против да се въртят по - честичко :) Някой друг ще харесва пък Арабела, Той няма да има против да се върти Арабелата като пумпал. Но внимавайте да не предизвикате ефектана втръсването - повтаряйте ги през не по - рано от две седмици. Учете се от турските серияли, които все се въртят и все има кой глупак да ги гледа.

 


 
 
№23 от: fokke (27 февруари 2014 15:28)

Идеята е чудесна, само да не се получи нещо  от сорта  с актуални новини от ОРТ  и да ни наставлява Путин  :))) Твърде много соц продукция , но пък  какво да се прави , живели сме в комунизъм и за някои, ако ретро е хипи движенията и други , за нас е ретро  Бразди и педя човек лакът брада :))


 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 12
Потребители: 2
Гости: 10
 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Ходли ли сте в Мавзолея?


 
 
 
 
Ново в ПУК!