Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Юни 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
 
 
Архиви
Юни 2020 (1)
Май 2020 (1)
Април 2020 (6)
Март 2020 (2)
Февруари 2020 (4)
Януари 2020 (1)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
Тест за интелигентност
30-11-2008, 05:33 | Автор: freja | Категория: Училището / Голямото междучасие
Вие знаели ли сте какво е това IQ? Аз - не, но съм сигурна, че IQ-то ни е било високо. Защото си имахме истински тест за интелигентност, с който го проверявахме, и само на някои въпроси се затруднявахме. Да, точно така се наричаше:

ТЕСТ ЗА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ

Състоеше се само от 13 въпроса, а резултатите не се изразяваха в пунктове, точки, проценти или коефициенти, а в степени на гениалност. Но да започнем първо с въпросите; вадете лист и химикал и си записвайте отговорите:

1. Колко броя по 1 лев се съдържат в една дузина?

2. Колко лева по 50 стотинки се съдържат в една дузина?

3. Възможно ли е човек да се ожени за сестрата на своята вдовица?

4. Баща и син катастрофират. Бащата умира, а синът го откарват в болница. Хирургът, като го вижда, възкликва: "О! Та това е моят син!". Възможно ли е и защо?

5. Валери има 16 гълъба. Всички освен 7 умрели. Колко са живите?

6. Влак от София за Бургас се движи с 90 км/ч., а от Бургас за София - с 50 км/ч. Тръгват едновременно. В момента на срещата кой е по-близо до Бургас?

7. Археолог открива монета, на която пише: "XX в. пр. н. е.". Възможно ли е и защо?

8. Самотен нощен пазач умира през деня. Ще му дадат ли пенсия и защо?

9. Лягам си в осем часа и си навивам часовника да звънне в девет. Колко часа съм спал?

10. Млад мъж влиза в тъмна стая с поръчение да предизвика пожар. Кое ще запали най-напред?

11. Колко девятки има от 1 до 100?

12. Лекар предписва на болен 5 хапчета да ги взема през половин час. За колко часа ще ги изпие болният?

13. Почти всички месеци в годината имат по 30 или 31 дни. Колко имат 28?

Тест за интелигентност

После - и това е най-забавната част - в зависимост от броя на грешните си отговори, ще се категоризирате като:

РЕЗУЛТАТИ

0 – 1                гений

2 – 3                интелигент

4 – 5                нормален човек

6 – 7                начинаещ кретен

8 – 9                оформен кретен

10 – 11            неспособен да мисли

12 – 13            да се изключи от обществото


Днес, като преглеждам с умиление този тест, по съвсем недетски се осмелявам да не се съглася с някои от верните отговори. Но тогава... нееее, тогава не беше така. Приемах ги за неоспорими и изпитвах единствено респект към тях. И може би защото тестове се публикуваха изключително рядко в пресата, те бяха още по-изключително търсени. Обичах да задавам IQ-въпросите на това или онова другарче, а и другарчетата обичаха да подлагат на проверка интелигентността си. Любим ми беше номер 4 - просто хит! Обаче най-голямо задоволство ми доставяше, когато някой възрастен не можеше да налучка верния отговор. Аз изчаквах загадъчно, подхилвах се и накрая с подобаваща тежест разкривах отговора. След това, съответно, се чуваше: "Бреееей, гледай го това малкото, какви неща знае!" - сякаш че "малкото" самò ги е изобретило тези въпроси xaxa2 .


А отговорите ли? Не исках да ги слагам на видно място, за да не се изкушавате и да надничате в тях mig_mig . Но след като вече сте си записали своите - ето, сравнете и пребройте. Aз през това време ще се скрия, да не ме замери някой с някоя папка... smile24

 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: felice puba (30 ноември 2008 11:05)
Някои въпроси са доста приятни, други ме е страх да погледна. Каквото и да си говорим,въпрос №5 май е за тези, които следва да бъдат изключени от обществото! А 13 за оформящ се кретен по гореописаните критерии. Само плахо да питам, има ли сред вас гении?



--------------------
 
 
№2 от: donaddt (30 ноември 2008 11:23)
Ееее, Фрея, чудесна приказка за Добро утро. Аз се оказах нормален човек и това много ме радва. Защото гениите обикновено се оказват неразбрани, Сега остава да си припомним забавните страници, кибритени клечки, инспектор Стрезов. Имаше и задачи с кутийки - кое е следващото число, коя е следващата фигура. Дааа и само да попитам: А къде морето е сухо?

 
 
№3 от: freja (30 ноември 2008 12:46)
Аз не си спомням резултата, който съм направила първия път, защото то ще  е било някъде - ехеееее... - през '84-'85. Но във всеки случай не е бил гениален . Относно гълъбите на Валери, бях на косъм да ги пиша отлетели, но после реших да се придържам към оригинала.

donaddt, сухото море и конят, който излизал от него, са ми на друга страница и ще ги пускам довечера ok2. А пък за следващата нощ съм си планирала още една свързана статия... ама няма да издавам .

 
 
№4 от: dani (30 ноември 2008 21:25)
1. и 2.Дузина? Това касичка за пари ли е
3. Възможно е, ако съпругът на сестра му също овдовее (и ако в отвъдното все още някой се интересува от женитбиxaxa2
4.Разбира се, че не е възможно! На хирургът са му привързани устата с оная бяла кърпичка, именно за да не възкликва нищо. Дори когато е майка Прощавайте, това всъщност е тъжноrev
5.Въпросът тук е защо Валери е толкова небрежен към гълъбите си, та така фатално да измрат, горкичките. Валериии, ще получиш май една папка по тиквата тиangry3
6.Не мога да разбера защо влаковете все тръгват от Бургас за София и обратноpodsmruk И в учебника по математика е все същото. Да не би математиците в България да са само софиянци и бургазлии (или пък са много боси в географията )
8.Ще му дадат, колкото от "умрял писмо... ", т.е. ще има да си чака човечецът, понеже умрелите през нощтта ги водят "самоволно напуснали работа", подлежат на дисциплинарно уволнение и после иди моли главната счетоводителка да ти издаде редовна трудова книжка...
9.Аааа, тука вече те хванахме че лъжеш Лягала си тя в 8 часа. Я я вижте в колко часа рано-рано си е пуснала статията. Бе тая Фрея да се чуди човек спи ли въобще
10.С поръчение? С пионерско поръчение?!!!uuux Кой е тоя младеж и от кой отряд е? Кой му е писал пионерското поръчение? Кой му е отряден на тоя хулиган. Исиииии, къде са ми папкитееееboksyor pionerche
11. Пак ли "таблица за уморение" Явно се разболяваш! Когато задват такива въпроси, това е симптом за сериозно заболяване. Глътни бързо два-три смалидона, докато не е станало късноtongue3
12.Знам защо се е разболял този болен. Той е броил деветки в числовата редица от 1 до 100. Ако много се напъвате да отговорите на 12-ти въпрос и вас ви чакат болести. Да му се даде на болното дете едно хапче от гореспоменатото лекарство. Обаче тоя лекар не е с ума си: 5 хапчета за 2 часа са твърдр много, дори и когато става въпрос за смалидонmalee2
13.Ето кой не е чел книгата "Това се случи на 33-ти април"  Имаш тогава пионерско поръчение: ДА Я ПРОЧЕТЕШpionerche
И въобще тоя тест като че ли го е писала госпожица Розенблум. Каква е наградата за решилите го с отличен : здравословна супа и вълнени гащи? А, не, мерси, аз отивам да си играя с Пипи.
п.п.
А на 7-ми въпрос не отговорих, да не ме вземете за зубрач пъкtongue2

И един ? и от мен. Колко значи ми е според теста онова... онова де... КУ КУ-то



--------------------
 
 
№5 от: Надя (4 декември 2008 15:33)
Весел въпросник и весел коментар от страна на Дани! Четейки го обаче си спомних за едно руско предаване "Что, где, когда". Напъвам се, напъвам се и... ...нищо, пълна дупка..какво искаха от участниците, кога го даваха, защо исках и аз да отговарям, а не можех...Хайде помагайте, а може и една статийка да си спретнем, а Влади или Вили??

 
 
№6 от: isi (4 декември 2008 16:08)
О, и аз искам за  "Какво, къде, кога"! Моля!
Спомням си доста неща - участниците (отборът на знаещите) срещу зрителите, пумпала в средата, времето за обсъждане, музикалните паузи... Но искам някой да разкаже по-подробни свои спомени.
А ние в училище (може би в 6 клас?)  също имахме такова състезание -  с подобни  правила. А з има снимка на масата "на знаещите"   , почесвам се умно-умно по брадата ( трябва да я открия!) Помня и въпроса, чийто отговор обяснявах  - уж много уверено, но не помня дали беше вярно. xaxa2



--------------------
 
 
№7 от: admin (5 декември 2008 07:00)
Голяма част от въпросите са от т.1 на "Математически разлечения" на Мартин Гарднер (и преди съм споменавал - моя любим учител по математика); вярно, че там са представени малко по-различно. В случая са избрани т.н. въпроси, "бухащи" основно върху инертността на мисленето на човека. Но пък това не са въпроси за деца, даже и за възрастни, неподготвени достатъчно не са, тъй че съм съгласен с шеговитите отговори на Дани - няма да правя импровизации (общо взето аз попадам в графата "гении", което изобщо не ме радва - напротив).

А "Какво, къде, кога?" е друга история - онези хора, наистина бяха (са) невероятни, невъзможно знаещи и размисляващи. Помня като магия един "двубой" (зрител срещу отбора на знаещите ). В залата на играта внесоха статуя, забулена под черно покривало. И на зададения въпрос - с много, ама много малко изходни данни те наистина успяха да разгадаят какво се крие под покривалото!
Да, наистина би трябвало да напишем и за тези неща - вкл. и за "Минута е много", и за "Няма време", и за викторините, и ...



--------------------
 
 
№8 от: freja (5 декември 2008 12:39)
О, Дани е отговорил правилно на всички въпроси - просто забравих да го напиша. Само с едно не съм съгласна: че тестът е съставен от Розенблум - все пак като деца страшно се забавлявахме с него. Разпространяваше се апокрифно, не съм го виждала отпечатан никъде.

 
 
№9 от: furious_kid (5 декември 2008 15:06)
Гр-р-р!
Проявявам гениално несъгласие с 6-ти и 7-ми въпрос! Защото общо взето, отговорите бяха/са с малко по-друга насоченост...

Ето защо:

6.  Предполага се, че влаковете са по ЕДНА И СЪЩА линия (така го и задавахме въпроса). Тогава при срещата, влакът  от БУРГАС за СОФИЯ (онзи - черният, дето отдавна се композира  на най-дългата  в България (в продължение на много години) ЖП линия) е с ЕДНА КОМПОЗИЦИЯ  по-близо до Бургас... chao

7. Археологът намира монета с надпис не ХХ-ти, а напр. I-ви век пр.н.е. E - уловката в случая е, че монети има отдавна... Ама кой да знае, че предстои и нова ера...

Колкото до "Что, где, когда" имах удоволствието да ме включат (не участвах по други причини) в отбора на ВМЕИ "Ленин" през 1988... И сега следя предаването със същия интерес (макар да е малко комерсиализирано пак е върхът) по Първи канал  на ОРТ. Имам много записи от игрите, мога да ги пратя на който иска.  И трябва да кажа, ако се съберем отбор от "Нашето детство",  още можем да им скрием топката на много от играещите сега! Малко практика и тиймбилдинг са нужни!

"Минута е много" се измени много  и, според мен, не към по-добро. Въпреки, че много го обичах, участвал съм и съм го печелил веднаж през 1983 на открито показно състезание на Празниците на младежкия печат, сега не го гледам... Едно време много повече се стимулираше евристичното мислене, докато сега се играе само на зазубряне на факти... А как ми липсват въпросите "с повишена трудност"...

 
 
№10 от: Бяло (5 декември 2008 22:17)
 Ама какви думи "потребявате" бре! Какво е "евристично мислене"? (Аз ли нещо сдавам багажа ?)

 
 
№11 от: freja (6 декември 2008 02:09)
Мдааа... И аз по същите въпроси имах същите възражения, furious ok2 .
Още повече, че във въпроса за влака пише "в момента на срещата" - т.е. момента, когато двата локомотива се допират в една въображаема линия (или поне аз така го разбирам този момент). Тогава бургаският влак си е изцяло по-близо до Бургас, а софийският - до София. Само едно уточнение... "една и същата линия" в твоите обяснения трябва да означава "един и същи маршрут", нали, а не "една и съща релса" smile24 . Ох, нещо ме избива на лигавене...
Не разбрах обаче във въпроса с монетата - XX в. пр. н. е. не е ли правилно? Питам, защото се чудя дали сами не сме модифицирали въпроса - за да е по-актуален някак (ХХ век преди новата ера / ХХ век от новата ера... може да сме решили, че така повече си подхождат - и двете да са 20-ти... neznam ).

А по девети въпрос си спомням, че хитрувахме и този, който трябваше да отговори, никога нямаше шанса да познае верния отговор . Ами просто, ако каже "1 час", му казваш: "Не е един, 13 са!", а ако каже "13" - казваш, че е един...

По въпроса със самотния нощен пазач пък много жестоко спорехме за нещо, но не се сещам за какво.

Иначе според мен евристичното мислене ще да е свързано с "еврика", т.е. нещо като откривателско мислене, т.е. нещо като логическо мислене - сам да стигаш до отговора на базата на разни разсъждения: "ако еди-какво си, то еди-що си" - такива работи... абе нещо като изречението, което току-що написах .

 
 
№12 от: furious_kid (6 декември 2008 09:35)
Браво, Freja!
Чудесно си обяснила смисъла на евристичното мислене със свои думи!  hi
Иначе, според нЕкои източници:
Цитат: Уикипедия

Евристиката е наука, която се занимава със закономерностите на човешкото мислене при достигане на ново познание и открития.

В педагогиката, евристика се нарича и системата за обучение, при която целта е обучаемите сами да достигат до научните знания.

В информатиката, евристика или евристичен метод е метод за решаване на логически или математически задачи, за които няма алгоритъм. Методът включва стъпаловидно стесняване на областта на търсене на решения чрез индуктивни разсъждения, базирани на натрупания опит. Евристичните методи (например при търсене в дърво на решенията) често съкращават времето за решаване на поставените проблеми, но не могат да гарантират изчерпателност и оптималност

*държа да отбележа, че това с оптималността и изчерпателността е от един енциклопедичен речник на БАН, списван в края на 80-те, когато още нямаше единно мнение по проблемите на евристиката...


Колкото до въпросите, за шестия просто не мога да не ти пусна един от най-старите руски вицове за чукчи:
"Москва. Гара. Перон. Пътници.
По уредбата се обявява: "От трети коловоз след 15 минути ще замине Транссибирският експрес. Повтарям: От трети коловоз след 15 минути... ...и завършва : За жителите на Чукотка обяснявам: От пета и шеста релса след 15 минути ще тръгне ..." Ама разбира се, че влаковата ЛИНИЯ се състои от две РЕЛСИ, свързани с траверси!

По въпроса с монетите - първите груби прототипи (според Херодот) са сечени от 687 пр.н.е., а първите реални монети от 630-600 г. пр.н.е. в Лидия (Мала Азия). (от този период има и противоречиви сведения за китайски монети, ама те сигурно ще да са били менте на Лидийските и вместо от електрон са били изработени от бронз ) Лидийците от това време са прочути и още с първите тържища и МАГАЗИНИ за търговия на дребно... Така, че, зададен с ХХ-ти век въпросът става с ДВА възможни отговора, от които само единият е уловка. За другия си е необходимо знание на историята... А красотата на въпроса е именно в "Новата ера"!


 
 
№13 от: isi (6 декември 2008 11:25)

Само да добавя по 9-ти въпрос: Според мен най-оригиналният и правилен  отговор е "николко". Както е зададен въпросът, очевидно става дума за момента на лягането и навиването на часовника, когато "все още дори не съм заспал" mig_mig Тогава и 1 и 13 ще си е все грешно!




--------------------
 
 
№14 от: furious_kid (6 декември 2008 12:45)
ISI, АБСОЛЮТНО СИ ПРАВА!
Чак сега погледнах отговорите. Аз си мислех, че точно това има предвид Freja, когато говори, че се заяждахме с отговорилите едно или друго...

 
 
№15 от: Puki (20 март 2009 00:39)
Интерпретацията на отговорите, предложена от dani, меко казано кърти миФки smile24  Продължавам да се въргалям в неистов смях!
Обаче... Не мога да не се похваля - без проблем и затруднение имам 100% верни отговори, без дори да се замислям. tongue3 Е, добре, де - влаковете за Бургас ме позабавиха, ама то беше породено от първичния ужас, предизвикан от мисълта за задача за влакове и разстояние. Даже почти се засилих да взема лист и химикал и да надраскам добре познатото S=V.t , когато се сетих, че всъщност времето не ни върши никаква работа, когато няма път, който да извървим...
И на тема 7-ми въпрос, за мен упорито верният отговор е, че хората преди новата ера и хабер не са имали, че идва нова ера. (Така както преживелите първата световна война са си я наричали просто "световната война".)
Обаче... радвам се, че детето в мен не навлезе в подобни подробности, а си отговори съвсем честно, първично и по детски!

Останете си деца, хубаво е!

П.П. И въпрос отново към dani: Не се ли случи, все пак, на 35 май? (Поне според Ерих Кестнер и няколко никому неизвестни чукотски учени. Или греша?)

 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 12
Потребители: 0
Гости: 12

 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Кой е любимия Ви празник?