Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Декември 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
 
 
Архиви
Ноември 2020 (5)
Октомври 2020 (3)
Септември 2020 (5)
Август 2020 (7)
Юли 2020 (4)
Юни 2020 (4)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
Химикалка от 80-те
10-10-2008, 22:43 | Автор: dani | Категория: Пособия разни-важни / Галерия
Химикалка от 80-те
 
Химикалка от 80-те
 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: pepino (10 октомври 2008 22:58)
Дани, тези ли имаше предвид, като каза за "пускащите мастило"? Моите вечно пускаха откъм дупката в горната част.

P.S. Гледам, гледам... и нещо не ми се връзва. Нещо липсва. После поглеждам втората снимка и разбирам - чинът е прекалено чист...Все още   

 
 
№2 от: eli (10 октомври 2008 23:28)

Не съм Дани, но мога с две ръце да се подпиша, че това е "Пионер" и че пускаха, от коя част е без значение, просто отвсякъде. (Имаха и гадното свойство да се самолишават от писеца на контролни.) Мисля, че производителят е "Хемус"-Бургасpodsmruk 
Китайчетата в момента произвеждат нещо подобно, дори в подобни гнусни разцветки

А съвсем off, до мен в училище седеше полурускиня, която се запасяваше с евтини химикали от родния Свердловск. Ей това нещо как цапаше...

 
 
№3 от: eli (13 октомври 2008 00:09)
Пак го гледах това нещо с носталгия и ми хрумна, че имаше и един друг вид пионери, с конусообразен писец, като на бик-четата. Май бях по-читави. Сетих се и за едни "тънкописци", черни, с капачка. Имаше сини, зелени и червени, цветът беше отразен на капачката. Свършваха за отрицателно време, после ги топяхме в тройний одеколон Красота, изящество и изискан аромат. (Веднъж, докато още пишех красиво и ми възлагаха подобни поръчения, надписах цялата новогодишна партида пликове с горната комбинация. Катастрофаxixi2)

 
 
№4 от: freja (13 октомври 2008 01:34)
Вярно, че цапаха тези "Пионер"-и, и то МНОГО. Обаче! Трябва да призная, че за петната, които оставяха по мен, не винаги вината беше изцяло тяхна...podsmruk Някъде в 4-5 клас, в някакъв по-скучен час, стоях на чина и на пръв поглед уж внимавах. Обаче всъщност си дъвчех химикала. "Пионер"-а. Горната му част. И както си го дъвчех, по едно време усетих странен вкус в устата си. До края на часа си затворих устата и не я отворих, добре че не ме пита никой за нищо през тези минути. После с наведена глава - право в тоалетните, където открих, че не само съм го дъвкала, ами направо съм го изсмукалаmalee2 . Хич не ми се спомня какъв ужас изпитах, още повече, че вече бях виждала последствията от същото върху устните, зъбите и езика на други деца. Не помня след това какво съм направила - определено не съм се прибрала вкъщи, защото това не е болест... Изчистила съм го някак сигурно. Или пък не съмxaxa2 .

А 2-3 години по-късно ми подариха четири химикала Bic, уж пак като нашите, ама мнооооооооооого по-красиви! Бяха син, зелен, черен и червен, прошарени с тънички белички линийки, с бели капачки и в найлоново калъфче. Всичко беше много фино за разлика от нашите грубите "Пионер"-и. А писецът беше такъв, какъвто го описва eli - островърх. И не пускаха! До завършването си ги пазех, пишех с тях само в извънредно наложащи случаи. Най-интересното е, че мастилото в тях никога не засъхна и не се развалиха през цялото това време - изписах си ги докрай!

 
 
№5 от: filipovaeli (13 октомври 2008 09:43)
Ееей, верно много грозни химикали uuux . Имаше ги в червено, зелено и синьо. Може би имаше и оранжеви ? Имаха и черни капачки. Пластмасови и гладки, само около отвора бяха на едни ситни чертички.



--------------------
 
 
№6 от: eli (13 октомври 2008 10:24)
Сигурно съм имала и аз подобно на Фрея изживяване, защото в един момент просто спрях да гриза химикалите в горната част. Капачките на пионерите обаче бяха страхотни за целта, прегризваш дългата част (може би е правилно да се нарече клипс, но кой ли нормален човек би си закичил подобно нещо в джоба.)
След години като видях терминът fоuntain pen и се сетих точно за пионер, ами фонтанче си беше...
А любими химикали имах много, и си ги пазя. Някои са направо антикварни уникати, с емблеми на отдавна заминали към небитието заводи и сдружения.

 
 
№7 от: dx4 (13 октомври 2008 10:44)
Freja, това с химикалката и на мен ми се случи, ама бях 2-3 клас и пак на мивката отидох да се мия.. след тоя случай май не съм дъвкал химикалка-мастилото не ми хареса на вкус...;)

 
 
№8 от: filipovaeli (13 октомври 2008 14:09)
Ели, ами те май капачките нямаха дълга част за закачане...поне аз такива помня. Ако намеря някоя ще я снимам.



--------------------
 
 
№9 от: freja (14 октомври 2008 00:05)
А, имаха, аз си спомнямmig_mig . В момента пред очите ми (преносно казано) е една тъмносиня капачка с нагризана "дръжка". Не отгризана,  ами нагризана отстрани, така че да стои... къдраво...
А между другото, надписът "Пионер" (или "Хемус"?...neznam ) беше вдълбан в химикала. Не беше златист, сребрист или някакъв друг цвят, а само релефен (вдлъбнат).

 
 
№10 от: eli (14 октомври 2008 00:54)
И аз съм почти сигурна, че имаха, точно леко загатната и къдрава. Но като че ли и ФилиповаЕли е права, имаше капачки като тези на флумастерите, които естествено не прилягаха плътно към химикала и мастилото се изливаше в чантата. Като че ли и двата вида бяха с дупчици (решетка) в долния край.
Господи, какви неща помним. Кой французин на наша възраст ще помни с такова умиление бикчетата?
Впрочем, господа, нямаше ли и такава марка (BIC, не "Хемус") нещо за бръснене? Помня, че ставаха недоразумения но самобръсначки или какво?

 
 
№11 от: furious_kid (14 октомври 2008 09:28)
Eli, Eli! Не си права за бедните французи...

Те така си се гордеят с BiC-четата! Компанията вече е на около петдесет и пет (май) години и е именно френска, кръстена на името на основателя и - Марсел Бик. Сега е гигантски консорциум, занимаващ се със всякакви еднодневки - пишещи приспособления, самобръсначки (и за двата пола ), подаръчни и сувенирни изделия от горните категории (само с подходящи за полагане на фирмени надписи и лога повърхности), спортни стоки (едни от известните сърф-доставчици) и т.н. Достатъчно е да кажем, че BiC Crystal  е най-дълго задържалият се без промени уред за писане на пазара - от създаването на компанията та до днес! (Дори и аз , когато си чертаех схемите за дипломната работа в техникума, използвах за прегледност  BiC-че, после много ме хвалеха, колко равна линия съм бил дал с тушовката... Е - тук ми се умираше от срам!)...

Колкото до нашите "Пионер" и "Хемус" - те са си плод на елементарно побългаряване... Мисля, че доста образци са им минали през ръцете на родните гении преди да им се роди тази ведра мисъл: Да избегнат от производството на нови писци (конусообразните, които изискват доста по-голяма точност при обработката) и същевременно да използват идеята за тялото - пълнител. Как? Много просто! На ново тяло - стара глава! От добре познатите ни тогава глави/писци за "нормални" пълнители за химикалка. Речено - сторено! Хем с икономически ефект - няма държавата да преустройва мощности за ново производство на писци, запазва се изграден с години БДС и т.н. Само, където не бяха помислили, че пълнителите са ГЪВКАВИ, а тялото на химикалката - не... И, че от механичните усилия (дори в невинни детски ръчички) , този прекалено дълъг писец  (за разлика от късия, с разпределено по целия широк конус усилие, писец на BiC) още след първите страници ще разбие леглото в тялото на химикалката... И ще започне ВЕЛИКОТО МАЦАНЕ! На пръсти, езици, лица и дрехи! На покривки и мебели! На... Просвета му е майката! tongue2

Впрочем винаги съм се чудел, защо на химикалките в България има клипсове?!? Дори и западна химикалка след поредното побългаряване (пълнене) така пускаше, че никой не би я носил в джоба на гърдите си... То май за пълненето, обаче, ще си е нужна цяла нова статия... А засега - припомням:
"НЯМА ПЪЛНИТЕЛИ, ДРУГАРИ!
 Използвайте услугите на ГДМПБУ! Богат асортимент от цветове!"


 
 
№12 от: filipovaeli (14 октомври 2008 17:09)
Аз пак да кажа, че на моите химикали капачките им нямаха клипс и бяха черни, найлонови, гладки и само до ръба към отвора имаха 5 мм финни чертички.tongue2 . Може би е имало  два вида. Моите явно са били по-стар модел. Упорито търся да ви покажа.



--------------------
 
 
№13 от: Надя (14 октомври 2008 17:56)
Не знам дали някой е пробвал, но аз съм виждала такива химикалки - пищови. С остър пергел по бялата част се гравират доста неща - формули, задачи, че и даже цели абзаци.

 
 
№14 от: Чочи (28 октомври 2008 01:03)

Точно, ама точно с такъв химикал едно момче от нашия първи В клас в руското във Варна през 86 ми проби главата. Страхотия:))) Баща ми дойде после да му се кара, имах си дупчица в главата.


 
 
№15 от: Митко (17 януари 2009 22:03)
До скоро бях виждал такива из вкъщи.Химикалите не са толкова лоши все още пишеха!

 
 
№16 от: GalkaBalka (21 януари 2009 18:01)

Имах един съученик Мимо (дори не помня как му беше цялото име, а ми беше и съсед на всичко отгоре)... така си беше омазал чантата и всичко с тези химикалки.

 

Аз пък ги наричах химикалки - пръчки. Много обичах тези които бяха като конусче отпред, а не тези с обикновените пълнители. 


 
 
№17 от: tkpopov (18 юли 2009 16:20)

Тези химикали, въпреки ти оплескваха лицето с мастило пишеха добре. Бая съм ги ръбал (гризал) навремето.




--------------------
 
 
№18 от: borovinka (11 август 2009 12:10)
На един мой съученик като малък едно дете му заболо такъв химикал в окото!!!А учителката нищо не направила-само пищяла,докато някое дете не изтичало при директора да извикат линейка.
В крайна сметка детето с нараненото око стана художник- няма отражение на зрението.

 
 
№19 от: boysta3 (7 април 2010 23:58)
Леле уникални .. ще ми се да ги има още ма ...

 
 
№20 от: higiasql (2 декември 2012 14:17)

Здравейте! Аз на тези химикалки отзад на дупката слагах графитен писец от моливите и така ставаше 2 в 1 - имах си и молив и химикалка.

 


 
 
№21 от: Kalina Pobornikova (4 февруари 2015 09:06)

И аз имам хубави спомени, на мен и бяха любимите! За жалост май ги няма, отдавна не съм ги виждала. Дано да се намират още някъде, както казва Ели, от китайците . wink  tongue2 


 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 17
Потребители: 1
Гости: 16
Интересности
Книжарничка за стари детски книги, обмен на книги, някои се подаряват
 
 
 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Любимия ви учител преподаваше по: