Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Август 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
 
 
Архиви
Август 2020 (2)
Юли 2020 (4)
Юни 2020 (4)
Май 2020 (1)
Април 2020 (5)
Март 2020 (2)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
Сборник за чествуване на културни и исторически дати
16-11-2009, 23:04 | Автор: mchukanov | Категория: Списъци
Сборник за чествуване на културни и исторически дати

Ако по съдържанието съдим за празничният календар по това време, ето:

Сборник за чествуване на културни и исторически дати
Сборник за чествуване на културни и исторически дати
Сборник за чествуване на културни и исторически дати
Сборник за чествуване на културни и исторически дати

Одумахме го сборника ето тук http://detstvoto.net/index.php?newsid=2126 но по-интересното е, че датата, за която говори Мия Янева липсва. За този факт само бях чел, но тук личи - по времето на Сталин денят на Победата не се е радвал на особена популярност. Дали е имало идея за подмяна на календара - като след Френската революция - на 2 плювоаз чевствуваме смъртта на Ленин, на 1 вентос - обесването на Левски, hum-hum
 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: Pavlina Iossifova (17 ноември 2009 16:46)
Много хубаво стана със съдържанието.

Не, Младене, чак имената на месеците да сменят по болшевишки не им е дошло наум.  Може да са се поучили от неуспешния опит на френските братя. Пък и през февруари 1918 са имали малко по-други календарно-празнични грижи. Таман в края на януари разгонили Учредителното събрание, таман сменили юлианския с григорианския календар, (е, все пак да се запишат със смяна на календар), таман учредили с декрет Червената армия, дето трябвало да отблъсне яко настъпващите германци и, да, трябвало да помислят с цел повдигане на духа на войниците за някакъв празник. В средата на февруари положението на фронта така се напекло, че празникът мнооого бързо им трябвал. Наближавала годишнина от 8-мартенските стачки oт 1917 (пък нали вече били по нов стил, 8 март станал 23 февруари), които днес ги знаем като начало на Февруарската революция в Русия. Да, ама там болшевиките още ги нямало изобщо, не могат да си вземат датата за годишнина от техния си преврат, ама пък много я искали. Затова си я направили Ден на Червената армия, после го прекръстили Ден на съветската армия, а към днешната дата е День защитников Отечества.
А защо по сталиново време в българския партиен "требник" 9 май не е на почит (той и по-късно не стана много, много) и аз се зачудих. До сега не се бях замисляла. Ама друго се сетих. Този Сборник-Требник е издаден 1953, в годината на смъртта на Сталин. Значи е ползван само до април 1956, защото след Априлския пленум тръгва и у нас десталинизация. Яко са го употребявали тези 3 години.



--------------------
 
 
№2 от: mchukanov (17 ноември 2009 18:23)
   Ааа - ма моля ти се - сборникът е ползван дълговечно, ако видиш стихчето на Д.Бедни - просто са си го ползвали, като са го редактирали умело - онуй, което влиза в работа - Напрееед pirat . Подозирам аз един тип, като автор на сценарните бележки в полетата на Д.Бедни - та е било средата на 80-те. Знаели ли са хората докога ще е актуален Сталин и Червенков, пък ако случайно се възроди култа...я да сме си готови  



--------------------
 
 
№3 от: mia.yaneva (18 ноември 2009 18:14)
Ей, къде ги криеш тия съкровища! Моята дата 9 май я няма явно, щото ние все пак бяхме руско училище и може би други са били празниците :) Помня даже, че нашия клас Калининец го лишиха от екскурзия-награда от училището, заради 9 май. Датата на екскурзията ни я подбра училището, не сме си я избирали, съвпадаше с 24 май и трябваше да отсъстваме един петък от училището. Наградата си беше все пак за най-добър успех на класа от всички класове - 10 клас. И като скочи химичката-рускиня, какъв пример сме давали, в Съветския съюз нямало семейство, което да няма загинал във ІІСВ (така я пишехме в училище), а ние как сме тачели героите, какъв пример сме давали, да липсваме един ден от училището - това не било клас-Калининец! Каква беше връзката с нашата екскурзия и жертвите във войната така и не разбрах, може би че опетняваме името на Калинин, но тогава разбрах, че наистина няма семейство в Русия, което да няма загинал във Великата Отечествена, че и в моето руско семейство също, а също, че за тях това е най-ГОЛЕМИЯТ празник (дори по-голям от Октомврийската революция). А покрай тия ни просветления ни отмениха екскурзията, даже с друга дата не ни я замениха. Супер нечестно беше! Това по повод на 9 май за руснаците. Павлинка е по-спец по руската душа, но от моята свекърва рускиня знам, че даже рожденните си дни и другите празници те не тачат така като 9 май. И тя и досега се обижда, ако забравиш да й честитиш День победы.

Та в тая книга ми се вижда са празниците за българския народ, не за руския народ, респективно за руското училище, и то, преди да разжалват другаря Сталин :( Но трябва да отбележа, че рециталите за 9 май, които са ми оставили трайно впечатление, че и още помня някои стихове и за които говорех в другата статия, ги помня от 4 до 7 клас, когато си бях в българско училище :)

Ти даваш ли тез безценни книжки за снимане, назаем ?

 
 
№4 от: mchukanov (19 ноември 2009 01:32)
   Мия, разбира се че давам - нямам скенер инак да я копна.
  Ама за 9 май - имам бегъл спомен от книжките на Виктор Резун - Суворов - Ледоразбивача и подобните. Та там той описваше, как - според Сталин - войната е загубена....щото...И онзи ден като снимах съдържанието погледнах за твоята дата, ама нъц, погледнах Уики и виж  0%B4%D1%8B Има нещо тука, ама



--------------------
 
 
№5 от: mia.yaneva (20 ноември 2009 06:18)

А как интересьно!? Ще разпитам аз руската фамилия... Защо ли пък ние в училище сме го празнували всяка година от 4-5 клас (1984-1985 г.) натам... Чудно... А иначе Сталин да, така е мислел, даже има едни 13 дена мисля някъде около Техеранската конференция, които са абсолютно бяло петно за него в историята - изчезва и никой не знае къде и бил и какво е правил. Твърди се, че е размишлявал на дачата, но не е ясно. И после излиза с прословутото обръщение към съветскиия народ... И татко ми е завършил руска гимназия в по-други времена, ще проуча аз този въпрос.

Може би пък щото е трябвало да ни втълпят някой руски празник, 1 май не върви на ученици нетрудещи се, 7 ноември май също и ... този може да е бил най-подходящ.Много любопитно ми стана.

 
 
№6 от: mia.yaneva (21 ноември 2009 21:52)
Ами аз май много задълбах с 9 май, ма не обичам така недоизяснени неща да остават. Та питах татко си за руското училище преди Хрущов (същото мое училище) и той каза, че са си празнували всички официални празници както са си по тая книжка, със 7 ноември вкл., НО НЕ и 9 май. И че 9 май къмто Брежнев, както и в Уикито пише, става празник. Попрочетох и разни други работи и накратко и огрубено историята е, че според Сталин 9 май не е повод за празнуване, тъй като Червената армия не влиза заедно с англичаните и американците в Берлин, както е било по споразумението с Чърчил и Рузвет, за което Сталин обвинява Жуков и това е поводът Жуков, който е единственият герой на СССР от самата война, заедно с двама летци (между другото и двамата летели с дядото на мъжа ми), да разжалва Жуков след войната по време на чистките. Та Сталин правилно преценява, че народът всъщност тачи всички герои от войната, а не главнокомандващият си и идеята е да се скъса бързо-бързо с всички герои от войната, за да не го засенчват - както военни, така и  партийни ръководители, като Кузнецов например, един от ръководителите на Ленинград по време на блокадата. Още повече, че Сталин е бил обвиняван за споразумението Моллотов-Рибентроп за ненападение между СССР и Хитлеристка Германия, поради което 21.06.1941 г. сварва СССР и Сталин тотално неподготвени. Което позволява блицкрига да успее в началото в СССР, води до хаотичната отбрана до 1943 г. и до огромни загуби в човешка сила. Та и затова Сталин не раздава никакви ордени за заслуги във войната след нея. Чак при Хрущов започват да се раздават медали - Герой на СССР (от войната) на такива, които нямат общо с нея или нямат заслуги като един от ръководителите на Алжир (!), за да се стигне при Брежнев до там сам да си даде 4 златни звезди, т.е. 4  пъти герой на СССР. А във Франция и в другите страни 8 май си е празник и се е празнувал. Дори в парижкото метро и досега има спирка Сталинград, заради сталинградската битка. Та в кратце - това явно е било още и реакция на Сталин да не е като Запада... И всъщност прословутата песен День Победы, която се пееше на всеки концерт на нашето училище, се появява чак 1975 г. и в началото е била забранена.

Всичко това обаче,  продължава да не ми дава обяснения защо ние в гимназията официално откъв 1984 г. сме празнували толкова грандиозно този празник... Но пък за пореден път ми показва, че нашето руско училище никога не се е водило по официалната съветска линия, когато е възможно.

 
 
№7 от: mchukanov (21 ноември 2009 22:16)
   Ушодръп Мия - Жуков е 2 пъти герой през войната и за Парада на Победата вече има 3та звезда, като впоследствие получава и 4та. Брежнев, скромно, е с 5 Може би се бъркаш с орден "Победа" , но пък там и Василевски има 2 от войната Ето тука има интересности http://www.warheroes.ru/main.asp
Вождът ревнувал, а
   Що ли ние не го празнувахме 9 май, а си учехме кат попчета angry3 По този повод - 9 май 2007 - директорката на съседното Школо тържествено обяви, че 9 май е ден на Европа, заради капитулацията на фашистите, мдаа - лъкатушиме си между навик и корпоративна обремененост



--------------------
 
 
№8 от: mia.yaneva (21 ноември 2009 22:23)
Съгласен, засрамен...   Бе, аз помня от един Спутник (дайджест с лъскави корици:) от перестройката Брежнев с 4 звезди, но все едно - нали разнищихме липсата на 9 май в Празничиня Требник ... Ма като гледам те така са си раздавали медали и звезди товарищите, че можеш ли им хвана спатиите... А то тва на вожда само ревност да беше... Ма тва за друг дял от науката :)

 
 
№9 от: Pavlina Iossifova (21 ноември 2009 23:13)
Много съм доволна. gag Пак научих нещо ново. Ама иначе за общественото възприемане на празника или за руската душа Мия е съвсем права, хората си тачат и до сега празника повече от рожденните дни. Е, за поколенията родени през 80-те и 90-те не зная, но всяка година гледам по сателитната концерта за празника и май и младите също го тачат, е сигурно влагат други чувства. На мен, обаче, тази година концерта ми приличаше повече на супер скъпо шоу, отколкото на  День Победы.



--------------------
 
 
№10 от: mchukanov (22 ноември 2009 10:22)
   Какво ли му е в главата на момчето от 90-те Никита Крысин ей в тоя момент, я си спомнете http://www.youtube.com/watch?v=K7C8dDnS258&feature=related pionerche



--------------------
 
 
№11 от: furious_kid (22 ноември 2009 11:26)
angry2 angry3 angry2

Ама, Мия, не ушодръп ами-и-и-и ...наказана в ъгъла за такова незнание на историята:
Цитат: mia.yaneva
9 май не е повод за празнуване, тъй като Червената армия не влиза заедно с англичаните и американците в Берлин, както е било по споразумението с Чърчил и Рузвет, за което Сталин обвинява Жуков и това е поводът Жуков, който е единственият герой на СССР от самата война, заедно с двама летци (между другото и двамата летели с дядото на мъжа ми), да разжалва Жуков след войната по време на чистките.


Какви американци и англичани в Берлин, какви пет лева?!? Вярно, че според Ялтенската конференция съветската окупационна зона е далеч по на запад, но Берлинската операция си е от начало до край съветски военен подвиг! (Да - от военна гледна точка дори не е имало нужда от превземането със щурм на столицата на Райха - достатъчна би била една сравнително кратковременна обсада. Но политическите цели са надделели в резултат на което над 100 000 съветски бойци загиват в самия край на войната в името на Сталиновото его). Но това не прави операцията по превземането на Берлин по-малко ценна във военно-стратегически план! С който ни Хангличани, ни Хамериканци имат нещо общо...



 
 
№12 от: mia.yaneva (23 ноември 2009 11:53)
pionerche
Както казвал Айнщайн, "Образованието е това, което ни остава от училище след като всичко сме забравили"... Личи си колко ми е останало... По лошото е, че това ми беше една от дисциплините в университета... Прав е бил баща ми като казваше, че за историк не ставам. Заключ устата, млъквам!

 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 20
Потребители: 0
Гости: 20

Интересности
Книжарничка за стари детски книги, обмен на книги, някои се подаряват
 
 
 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Трябва ли нов дизайн на сайта?