Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Септември 2019    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
 
 
Архиви
Септември 2019 (2)
Август 2019 (3)
Юли 2019 (3)
Юни 2019 (9)
Май 2019 (18)
Април 2019 (12)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
 
Броилка
 
 
 
Асамблея на лакомства от детството
25-09-2011, 21:51 | Автор: tivesto | Категория: Специални проекти / За сайта
Ето какво продават в Билла, по случай 11-годишнината на веригата магазини. Както се вижда, снимките са взети от сайта "Нашето детство". На няколко от тях дори не е премахнато логото на сайта! Въпроса ми е следния: Някой свърза ли се с представител на сайта и поискал ли е позволение снимките да се използват с комерсиална цел? Все пак този "Промо пакет" струва 4.49 лв. Никъде по опаковката не се споменава НД!
Асамблея на лакомства от детството

Асамблея на лакомства от детството

Асамблея на лакомства от детството
Асамблея на лакомства от детството
Асамблея на лакомства от детството
Асамблея на лакомства от детството
Асамблея на лакомства от детството
А ето какво има в пакета:

Асамблея на лакомства от детството


снимка 1:

Асамблея на лакомства от детството
1 - Нашето детство
Вестник "Септемврийче"
снимка
2 - Инвентарна книга на социализма
link
снимка
3 - ???
4 - Нашето детство
Роден край
снимка


снимка 2:

Асамблея на лакомства от детството

1 - Нашето детство

Списание ДЪГА 01

снимка
2 - Инвентарна книга на социализма
link
снимка
3 - Нашето детство
Книжка на Чавдарчето - стара версия
снимка
4 - Книжка от Нашето детство
5 - Нашето детство
Табели - 4-та част
снимка
6 - Кръстю Желязков
link
снимка
7 - Нашето детство
Нашата София 1982
снимка
8 - Нашето детство


снимка 3:

Асамблея на лакомства от детството

1 - Другарчето ddanailov
ФОТОСПОМЕН: ДЕТСКИТЕ АВТОМОБИЛИ
снимка
2 - Нашето детство
Тримата глупаци
снимка
3 - Нашето детство
Денят на пионерската организация
снимка


снимка 4:

Асамблея на лакомства от детството

1 - Нашето детство
Вестник "Септемврийче"
снимка
2 -???
3 -???


снимка 5:

Асамблея на лакомства от детството

1 -???


снимка 6:

Асамблея на лакомства от детството

1 - Инвентарна книга на социализма
link
снимка

2 -???
3 -???


снимка 7:

Асамблея на лакомства от детството

1 - Нашето детство
Вестник "Септемврийче"
снимка
2 - Нашето детство (лого)
3 - Andrea Perotti (flickr.com)

Cubo di Rubik - Figure

снимка
4 - Нашето детство
Киноклуб "Знаме на мира"
снимка
5 - Нашето детство
Кино-репертоар
снимка

 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: admin (25 септември 2011 21:54)

Лоша работа, много лоша - мен страшно ме засяга, че са използвали снимката на ХриС (момченцето с автомобилчето, поне мисля, че е той). Все пак това са лични снимки! Като гледам 80-90 процента от всички снимки са от нашия сайт. Нарушаването на правата ни е в пълна степен. С мен (а съм сигурен, че и с никой друг) не са се свързвали. Както знаете нищо от НД НЕ МОЖЕ да се използва от трети лица за комерсиални цели.
За незапознатите, нека споделя, че това е поредното неспазване на правата ни - предишните бяха, не от кой да е, а от две от националните ни телевизии. И докато когато се използват снимки в мрежата, човек може някак да се справи - обикновено един-два имейла решават проблема, в такива ситуации не знам как може да се реагира. Снимковия архив на "Нашето дество" е на практика най-голямото нещо за близкото минало в БГ-зоната (заедно с този на „Стара София"). Понеже господа комерсантите много добре знаят, че носталгията продава, подобни кражби вероятно ще се случват и занапред.
Ако някой има идея (и сили) какво може да се направи, моля, нека сподели!




--------------------
 
 
№2 от: dani (25 септември 2011 22:12)

Предлагам да напишем едно общо писмо до управителите на "Билла". Админите и редакторите да съставят текста и да го пратим на ето този адрес

:

Билла - България" ЕООД 
Централен офис:
 гр. София бул. България №55 

Телефон: + 359 2 818 81 00
Факс: + 359 2 818 81 46 
e-mail: info@billa.bg



----

За такива инциденти как работи "Криейтив комънс"?




--------------------
 
 
№3 от: bat_mitco (25 септември 2011 22:21)

Цитат: dani
Предлагам да напишем едно общо писмо до управителите на "Билла". Админите и редакторите да съставят текста
 

ДА,ДА...АБСОЛЮТНО СЪМ СЪГЛАСЕН...НО АКО МОЖЕ НЕ САМО ДО "БИЛЛА", А ДО ЕДИН ВИД ТРЕТА СТРАНА...МЕДИИ...МРЕЖАТА ИЛИ ...НО ДА НЕ Е САМО МЕЖДУ НАС И ТЯХ...




--------------------
 
 
№4 от: Simpra (25 септември 2011 22:22)

Ако в сайта има адвокати, най-добре е те да съставят текста на писмото, за да споменат адекватно какви са отговорностите при употреба на материали от сайта.




--------------------
 
 
№5 от: dani (25 септември 2011 22:27)

Ами да, в сайта има и адвокати. Айде , мили другарчета, имате "поръчение" em_22




--------------------
 
 
№6 от: admin (25 септември 2011 22:44)

Симпра, принципно има два начина за разглеждане на казуса. Първия, по това което е записано на видно място в сайта (най-долу, където обикновено се поставя копирайт информацията): Лиценз "Криейтив Комънс — Некомерсиално», версия 2.5. Спрямо този лиценз авторската информацията, вкл. снимки, рисунки, авторското изпяване на някои от песничките и прочее, може СВОБОДНО да бъде споделяно - копирано, запазвано на компютъра, разпространявано, дори излъчвано. НО, при определени условия, а именно:
1. Задължително трябва да бъде посочено авторството на текста, снимката, аудиото или видеото. Тъй като НД е съставен от множество автори, предполагам, че е достатъчно да бъде посочено името: "Нашето детство" и адреса на сайта.
2. По АБСОЛЮТНО никакъв начин без съгласието на човека написал текст, или заснимал снимката те не могат да бъдат използвани за комерсиални цели
3. При ползването НЕ МОЖЕ произведението "да бъде променяно, преработвано или надграждано" - текста да бъде дописван, снимката да бъде редактирана (тоест не може да се премахва водния знак, който указва, че снимката е взета от НД), да бъде изрязвана част от снимка или монтирана и т.н.
Това е накратко същността на "Криейтив Комънс — Некомерсиално», версия 2.5. Проблема е, че Криейтив Комънс е по-скоро нещо като "морална опора" и не мисля че добре функционира от юридическа (българска) гледна точка.
В другия, по-прост случай опираме до Закона за авторските права. Там е ясно - авторските права възникват със създаването на произведението и всяко ползване по начин, нарушаващ авторството е престъпление. В случая авторство в НД има всеки създал статия, снимка и - забележете дори коментар! За съжаление има много малко случаи в които в БГ хора от интернет са успели да осъдят някой за неспазване на авторските им права (кражба на снимки, както е и при нас). Имам спомени за 2-3 случая.
За писмо - съм съгласен, макар и песимистично настроен. Нали не си представяте, че ще издърпат от мрежата си разпечатани опаковки за не знам колко си пари. Не, всъщност може да се постигне нещо - да кажат едно "Извинявайте!", но силно се съмнавям и в това.




--------------------
 
 
№7 от: freja (25 септември 2011 23:25)

Нагла и безсрамна кражба!

Tе определено са използвали снимките за комерсиални цели, а в края на всяка страница от "Нашето детство" ясно пише:

Лиценз "Криейтив Комънс - Некомерсиално", версия 2.5 (CC-BY-NC v. 2.5)

- тоест:

CC = Creative Commons = Съзидателно споделяне = някои права запазени = разрешено е копирането, разпространяването и прочее използване с некомерсиални цели --> нарушили са го;

BY = признание (by - "от") = задължително е указването на автора --> нарушили са го;

NC = non-commercial - некомерсиално --> нарушили са го.

Нямам ясна представа какво трябва да се казва в писмото, но мисля, че едно от нещата, които трябва да съдържа, е пълен списък на откраднатите снимки с линкове към статиите, в които са били оригинално публикувани в НД.

P.S. Влади, застъпили сме се в писането на коментарите. Но защо "едно извинявайте" - можем да искаме нещо конкретно. Щом няма да изтеглят пакетите от магазинната мрежа, това значи, че ще ги продадат - значи ето от къде ще дойдат паричките за следващите няколко години хостинг на НД em_9


 
 
№8 от: admin (25 септември 2011 23:30)

Фрея, Дани ме подсети за снимките - та сега почнах една по една да ги намирам по статиите. Но ще се радвам и някой да помага.




--------------------
 
 
№9 от: Цветелина (25 септември 2011 23:53)

Аз мисля, че за съжаление каквато и кампания да подемем, тя просто ще се превърне в още по - голяма реклама за Билла, при това безплатна.
За себе си ще реша въпроса като сведа до минимум покупките си от там. 



Снимката на табелата Образцов дом е от статията "Табели - 4 - та част" на milkulini




--------------------
 
 
№10 от: freja (25 септември 2011 23:54)

Влади, на пръв поглед забелязах, че са използвали откраднали емблемата с двете пиленца "Знаме на мира" (на последната снимка по-горе) от статията ми Киноклуб "Знаме на мира". Ще потърся и останалите. Но според мен "80%" е леко занижено число - съмнявам се да са крали и от другаде, освен от НД.

Цвети, не вярвам да се получи като реклама на Билла. Все пак не ги хвалим, а точно обратното - хората (купувачите) не са вчерашни, ще си направят съответните изводи. Или поне се надявам. А и честно казано, силно се съмнявам в оригиналното качество на сладкарските изделия от пакета. Главата си залагам, че ще са бъкани с Е-та и няма да имат онзи стар, легендарен вкус.


 
 
№11 от: admin (25 септември 2011 23:54)

За начало - кое от къде е взето (утре ще продължа претърсването):

сн. 1 - Маршируващите деца са изрязана част от първата стр. на "Роден край". Не съм сигурен, дали и етикета не са го взели някъде от тук.
сн. 2 - Част от "Книжката на чавдарчето" (стара версия)
сн. 3 - Пионерче връзва чавадарска връзка е  от статия "Денят на пионерската организация"




--------------------
 
 
№12 от: freja (25 септември 2011 23:56)

Етикета 100% са го взели от НД, имаме точно такива, в някоя много стара статия, от 2007 може би.


 
 
№13 от: admin (25 септември 2011 23:59)

И на мен ми се струва така, но не мога да се сетя в момента (възможно е да е от "Етикети").

сн. 7 - карта на Киноклуб "Знаме на мира"
- Програма на кино "Иван Вазов" - Берковица (как града ни да стане известен!)
Към сн. 2 - Дъга 1 (със сигурност е НД  - забележете, че са замазали част от "Септември", където е падал водния знак)




--------------------
 
 
№14 от: templar (26 септември 2011 00:12)

Че си е нагла и калташка кражба е сигурно. Повечето от  картинките, които са ползвали не са собственост на сайта. Все пак никой от нас няма правата над Дъга, телевизор Опера и книжката на чавдарчето... Ако някой може да има претенция, това е художникът на Дъга и собственикът на завод "Ворошилов" (примерно).

Но ако са ползвали лични снимки, без съгласие на автора, предполагам, че тогава можем да им спретнем една хубава мамба "пожарникар", ако правилно ме разбирате. Стига разбира се на някой да му се занимава да ги гняви.


 
 
№15 от: freja (26 септември 2011 00:15)

сн. 2 - това, което се вижда на екрана на телевизора, т.е. снимката с Людмила Живкова, е от Нашата София 1982 - статия на Зори Джункова.

сн.1, сн. 7, сн. 4 - целият фон на сн. 1 е осеян с откъси от статии от първа страница на бр. 16/1983 на в "Септемврийче", взет от статията Вестник "Септемврийче" на Влади:

-- "Зима в село Кости" - в средата, с червеното кръгче и текста под него; също така, пак от същия текст - най-вляво (преди снимката с лакомствата); и пак от същия текст: вдясно от маршируващите деца (преди знаменосеца с червеното знаме);

-- синята заглавка на вестника, на която се чете "бр. 16" - най-долу, точно вляво от средата;

-- част от заглавието "Честита Баба Марта" - на червен фон, точно над маршируващите деца;

-- в сн. 7 цялата лява половина е взета от същата 1-ва страница на същия бр. 16/1983 на в. "Септемврийче" (където е мартеницата) - там се вижда и водният печат на НД в долния десен ъгъл;

-- в сн. 4 - пак същото като в сн. 7, но без водния знак.


 
 
№16 от: admin (26 септември 2011 00:28)

templar, естествено, че нямаме правото над "Дъгата", "Операта", "Книжката на чавдарчето"  и т.н. Но имаме... тоест всеки който е снимал - има правото над снимката която е направил - това е те каквото нарушават. В случая снимките към статиите се явават илюстративен материиал и в такъв аспект не са нещо по-различно от статии в списание, вестник и прочее (където са авторски материали и където по същия начин не могат да се разделят). Трябва специално да проверя, но мисля, че пионерчето и чавдарчето е снимка от личен архив на наш познат.




--------------------
 
 
№17 от: boysta3 (26 септември 2011 00:40)

Здравейте на всички. Виждам , че кошера отново се е разжужал силно. Чува се отдалече. След първите няколко разбираемо афектирани коментара, стигнах до този на Темпи. В неговия има доста логика, и предполагам че по тази плоскост са мислили и дизайнерите на тази опаковка в Била. ТОест. казали са си, както те си сканират разни книжки без да са питали никого , така и ние НА ГОТОВО ще си ги копнеме от тях. Ситуацията е сложна и странна за мен. Ако се тръгне по това кой е първоносителя на правата сигурно няма и да го издирим изобщо. А и вероятно ще са цял колектив. Но елементарното възпитание изискваше поне ЗАРАДИ епичния доброволен труд на членовете на НД, поне да се изпише името на сайта. Ясно е , че единствения засегнат може да е човек , чиято лична снимка е използвана. Тоагва положението става доста цинично и лично. Едва ли всеки би скал личния му архив да го има на някаква опаковка из страната. Не знам. Много е важен подхода... който за съжаление ЛИПСВА в случая. Една добра дума отваря широко врати, но явно тези дизайнери от Енската рекламна къща са минали небрежно през възпитанието с подобни принципи на уважение и зачитане на личното пространство и труд на ближния.
Накрая. Изправени сме пред ситуация, която трябва да решим, т.е. да имаме отпор за назидателен пример за последващи подобни прояви и действия - грубо погазващи личното пространство на НД и труда на всичките му членове.
Аз съм за това да се направят множество АКЦИИ по всякакви линии - писма книжни, по факсове, по мейли, лично обаждане, запис на човека , който да се извини публично на всички в НД, или ако не шефове на Била, то поне студиото направило тоз нагъл акт, ако трябва да е обърнем и към институции за защита на интелектуално право, за интернет пространството и пр.
Моля, админа да снима ако е указано производителя. Да го издирим и намерим кой е СЪЗДАТЕЛЯТ на този проект и кой е идеолога на това да се ползват от тук снимки по най лесния и достъпен начин.
Има това и положителни страни - виждаме че сайта е популярен и харесван, само че не значи че ако го харесваш можеш да му плюеш по този начин на правилата.
Чакам някакви данни... 
-----------------
Виждам , че са си направили ТРУДА да отпечатат лгоото на НД - самолетчето (виж първата снимка) и на последната има надписа "нашето детство" под кубчето рубик. Толкова са дребни и двете, че се чудя нарочно ли е или... може пък някой да е искал по този начин да се "отблагодари" за снимките от НД. Все пак... вярвам че хора занимаващи се с творческа дейност не са непреемнно главорези.. Знам ли. Може би тези две "точици" указващи произхода на снимките от НД, са им се сторили достатъчни за посочване на източника. Но както казва админа, Има правила и те са за това, за да се спазват... а не да се правят свободни интерпретациии... Сигуренс ъм че са видяли самолетчето и надписа и ако са искали , да са ги залчиили за 5 сек. , но не, оставили са ги... смятам че е нарочно направено... но е крайно недостатъчно, на фона на това че дори не са се обадили... може би ги е било страх че ще м се искат ПАРИ или нещо такова, или просто забрана.... знам ли... понякога човек действа според продобити те си навици, а те в българия са страх от бюрокрация и възпрепятстване за щяло и нещяло от и най-вече държавни институциии...


 
 
№18 от: Маргарита Василева (26 септември 2011 00:57)

А Вие сигурни ли сте, че само Билла продава този продукт?Аз мисля, че го видях и в друга верига и сега разбирам защо снимките са ми толкова познати. Но ще проверя това още утре и ще Ви кажа коя е веригата. Мисля, че ще е най-добре претенциите да се предявят дирекно към производителя - "Захарни заводи" Горна Оряховица. Вие как мислите?




--------------------
 
 
№19 от: Гергана (26 септември 2011 01:04)

Честно казано, не съм наясно как стават тези неща, но аз също мислех, че трябва да се търси отговорност не от Била, а от човекът, изготвил проекта на опаковката по поръчка на "Захарни Заводи" - Горна Оряховица. Той е направил опаковката, някой я е одобрил и т.н. А дали някой е искал точно така да му изглежда стоката? Тогава някой я е поръчал да изглежда в този вид.


 
 
№20 от: admin (26 септември 2011 01:19)

Маргарита Василева, аз лично не съм изобщо запознат пряко със случая (принципно пазарувам съвсеем ограничено, да не кажем никак). Не съм виждал "продукта", не знаех и че е на "Захарен комбинат" (поне вече няма да се чудя от къде са снимките на Захарен комбинат :)). Това всъщност малко измества центъра, но съвсем малко.

Бойко, с теб съм съгласен относно т.н. "дизайнери" - понеже съм работил в тази сфера ми е ясно, че на практика (щом е Захарен комбинат) са дали на някой поръчка, той е поразровил в интернет и е взел първото нещо което му изкочило пред очите... после е продължил да взима.  За самолетчето не си прав - просто на тези снимки не са могли да ги замажат (за сравнение виж как където е било възможно са ги изчистили - напр. Дъгата). За вестника най-вероятно ги е домързяло - цялото изпълнение на това нещо е отчайващо. 

Но не съм съгласен с размисъла върху:

както те си сканират разни книжки без да са питали никого , така и ние НА ГОТОВО ще си ги копнеме от тях. Ситуацията е сложна и странна за мен.

Доста дълга е за обсъждане тази материя, но не случайно написах по-горе, че статиите в НД не се различават по същността си от такава в списание или вестник и снимковия материал не отнема авторските права на някой, например на Лазаркевич, че сме му публикували илюстрация от книга. Още по-сложен е проблема с публикуването на цели произведения та дори под формата на снимки...

За начина на мислене пак си прав - досега към НД са се обръщали не по малко от 5 пъти с питане за използване на снимки, на никой не съм отказал (в списания и сайтове - с указване, естестевно от къде са взети). Ако "Захарен комбинат", ГО (ако са те, естествено) бяха попитали, аз съм сигурен, че дори щяхме да се зарадваме да им дадем - все пак това  е любимата ни фабрика ... 

Нека тивесто сподели дали има някаква информация за "оформителя" на това нещо...




--------------------
 
 
№21 от: freja (26 септември 2011 01:41)

Ако това наистина не е специална поръчка на Билла, отговорността носят, разбира се, "Захарни заводи" - Г. Оряховица. Разгледах сайта им с надеждата да видя там реклама на носталгичния пакет, но не открих такава. Ако е тяхна инициатива обаче - а това е съвсем възможно, защото цялото съдържание на пакета е традиционно производство на ЗЗ - тогава имам предположение къде са били сътворени опаковките - в Завода за опаковки, който се намира точно до ЗЗ (обекта в средата на картата - посочете го и ще го видите). Но дали ще пишем до Билла или до ЗЗ - няма особена разлика за нас, само адресатът е различен.

boysta3, и аз дълбоко се съмнявам, че са си "направили труда" да оставят самолетчето на НД - просто не са си направили труда да го махнат. Немарливост, чисто и просто. Може пък даже да не схващат значението му като лого на сайт, а ей така, да са го забелязали, но да са решили, че им звучи добре и затова да са го оставили - "Нашето детство" - супер, такъв надпис ще донесе високи продажби. За указване източника на снимките по такъв начин (с логото), като с това да считат въпроса за пито-платено - тц, и дума да не става. Те не са искали да указват никакъв произход. Ако са искали, щяха да го напечатат черно на бяло. А и този вид признание (да оставят логото и толкоз) не важи за комерсиалните дейности - номерът щеше да мине, ако някой беше копирал в сайта си снимка от НД, при условие, че не извлича печалба от нея; в случая със ЗЗ обаче въпросът опира точно до печалба, а тя е съвсееем друг тип отношения.


 
 
№22 от: tivesto (26 септември 2011 01:42)

Снимал съм продукта от всичките страни и това, което виждате е всичко! Няма абсолютно никаква друга информация! Единствено е поставен срок на годност с принтер! От вътрешната страна няма нищо написано! Само снимки и никакъв текст и информация за дизайн, производител и т.н. Ако желаете ще снимам и нещата, които са вътре в пакета! Все още не съм ги пипал!




--------------------
 
 
№23 от: freja (26 септември 2011 04:46)

Пропуснах да кажа нещо във връзка със самолетчето. Ако нечие лого стои на някакъв (търговски) продукт, това недвусмислено означава, че организацията/компанията (или каквото и да е), чието е логото, има участие в създаването на продукта или най-малкото е дала позволението си/помощта си за нещо при създаването му. Т.е. продуктът е дело и на тази компания/организация. Но нас никой за никакво позволение не ни е питал, така че присъствието на самолетчето върху кутията е даже неоснователно. Не знам дали обясних разбираемо мисълта си. Един вид, може да се приеме като подвеждане - че сме дали съгласието или по друг начин сме участвали в изработката на тази стока, което пък е плюс за стоката. А то не е вярно - ние не стоим зад нея. Единственото, което е вярно, е, че "Захарни заводи" са решили да пуснат този промо-пакет, който чрез силата на носталгията да им донесе допълнително парички.

Абе използвали са ни, това е em_17

Тивесто, снимай, моля те, нещата вътре, наистина.

P.S. Ха! Няма да повярвате, но се оказва, че от 21 до юни до 5 юли "Бон апети" са провели във Фейсбук една своеобразна блиц-игра с награда кутия "Асамблея на лакомства от детството" - кликнете тук и плъзнете надолу, докато видите тази снимка:

А пък което си е вярно - вярно си е: на кутията наистина има стикер за 11-годишнината на Билла:

Снимката е от тази статия в "Блога на нервната акула". Авторката (необяснимо как em_79 ) не е разбрала, че онова, което е описала като "стар надпис „Септември“, с неясно предназначение, може би там също е имало захарни заводи, или просто дизайнерът си го е харесал, защото е хипстро-ретро" , е всъщност заглавието на в. "Септемврийче"... но по принцип за останалите неща съм съгласна с нея. И най-вече за това, че напоследък адски много се експлоатира носталгията по 80-те с цел търговия.



Още малко по списъка:

сн. 3 - тримата глупаци са от статията на krasi Тримата глупаци. Личи си даже сгъвката (хоризонтално, по средата).

Краси откри, че тахан-халвата от сн. 2 и кафеникавата снимка с лакомства на "Захарни заводи" от сн. 1 са откраднати не от нас, а от Инвентарната книга (тук и тук, в този сайт - е, те не са ги копирали от сайта, сигурно си имат книгата... предполагам... макар че какво им пречи да са ги копирали от сайта пък).

Другото откритие на Краси е телевизор "Опера" от сн. 2 - взет от този сайт.


 
 
№24 от: estranged6501 (26 септември 2011 09:27)

Поне да ви бяха платили за авторско право на снимките... печалбари...em_4


 
 
№25 от: рошав заек (26 септември 2011 09:34)

И според мен протестът трябва да се адресира към производителя на изделието и дизайнера на опаковката.
Отделно, на мястото на другарчето Хрис бих се пробвала и самосиндикално да ги осъдя за използване на моя лична снимка.




--------------------
 
 
№26 от: Anakin Skywalker (26 септември 2011 10:49)

Тук му е мястото да припомня как преди година някои хора вдигнаха вой до небесата заради публикувани архивни снимки от Бургас. И Влади се видя принуден да ги премахне.  На кого му пречеше че сме ги публикували??? Да не би случайно да се види колко са били чисти и подредени нашите градове в близкото и по далчено минало. Или нека всичко стане комерсиално и кичозно, важното е да се изкарават пари от спомени, от сантименти, от всичко...




--------------------
 
 
№27 от: ssi (26 септември 2011 12:00)

Трябва да се търсят правата задължително, друг е въпроса дали си струва! Иначе може да се измисли нещо с водния знак... да е почти незабележим на монитора и да се откроява доста при принтиране. И по цялата снимка...


 
 
№28 от: ashtree (26 септември 2011 15:00)

Няма какво да се занимаваме с местните идиоти от българския офис на Billa - писмото ни ще замине директно в коша за боклук. Най-добре е да пишем до централата на Billa/REWE във Виена, като им изпратим и скановете от опаковките. Billa/REWE са верига с мноого голямо покритие в Германия, Австрия и Източна Европа за да си позволят такъв гаф, дори и в България. А пък предполагам, че на портала има доста журналисти. В условията на зверска конкуренция с Kaufland, Lidl, Hit, да не говорин за набиращия обороти на родния пазар френски гигант Carrefour, едно материалче в медиите по този повод доста ще подплаши новоизпечените мениджърчета от  маркетинговия отдел на Билла Бъклгария.


 
 
№29 от: незнайко незнамов (26 септември 2011 16:11)

Със сигурност въпросът ми е встрани от темата, ама някой все пак опитвал ли го е този носталгичен асамблейски пакет? Заслужава ли си изобщо да му обръщаме внимание?


 
 
№30 от: dani (26 септември 2011 16:35)

Да кажа и аз: цветната снимка с пионерчето и чавдарчето си е моя. Стои си впрочем в къщи и ми се струва, че е добре да не казвам за сега на всеослушание от къде съм я преснимал ( може пък биладжийте да вземат да си догодят същите снимки като нашите, все едно те са ги снимали). Обаче дайте да видим за някой юрист в сайта. Писах вече на един такъв и чакам отговор. Потърсете и вие - не може да си нямаме поне дузина юристи измежду регистрираните потребители на сайта.




--------------------
 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 17
Потребители: 0
Гости: 17

 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Трябва ли нов дизайн на сайта?


 
 
 
 
Ново в ПУК!