• Главна
  • »
  • Главна
  • »
  • Подписка за възстановяване "Стената на приказките"
Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Май 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
 
Архиви
Май 2020 (1)
Април 2020 (6)
Март 2020 (2)
Февруари 2020 (4)
Януари 2020 (1)
Декември 2019 (1)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
Подписка за възстановяване "Стената на приказките"
11-12-2008, 03:43 | Автор: admin | Категория: Главна
Тук всеки приятел на "Нашето детство" може да даде гласа и подкрепата си за възстановяването на "Стената на приказките", съоръжение, намиращо се в Бургас.  Проектът е в развитие...
 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: freja (11 декември 2008 04:30)
Какво ще кажете за петиция от сайта за петициите? Мисля, че така идеята ще бъде видяна от много хора, а и всеки ще има възможност да се подпише с името си. Просто ми хрумна, така че събирам мнения.

 
 
№2 от: furious_kid (11 декември 2008 09:38)
Относно петицията - съгласен съм!

Но пак, както и в предишния си коментар, искам да подчертая, че най-добре е да обмислим и предложим РЕШЕНИЕ на проблема, конкретно ангажиращо и община и спонсори (и/или програми за финансиране) и ДЕЦА. Защото това е точно за децата, ако не се лъжа... А, както и преди казах, не се ли ангажира някой пряко - ще си останем с петицията... Впрочем, тя може и ще  изиграе много важна роля в едно - да се маркира общественият интерес към "Стената на приказките" и къта "Знаме на мира". За съжаление, обаче, у нас пустият му обществен интерес само предизвиква апетитите на от алчни по-алчни чиновници и "бизнесмени"...

Така че, дайте да го обмислим по-подробно, преди да развеем байрака! Че скоро се спомена за отчаянието на Ботев, пристигнал да спасява Отечеството...

 
 
№3 от: donaddt (11 декември 2008 09:39)
Фрейа, много добра идея за сайта на петициите. Аз съм ЗА възстановяването на Стената на приказките. Но си признавам, нямам никакъв опит в такива начинания.

 
 
№4 от: beboran (11 декември 2008 10:18)
Брат ми е архитект и е фен на сайта... мога да го агитирам да помогне ! И фотограф може би ще успея да намеря, озеленители имам поне двама -трима познати , така че давайте да се захващаме .
П.С. Само че всичките ми познати са от София, това няма ли да е проблем ?



--------------------
 
 
№5 от: mia.yaneva (12 декември 2008 12:01)
И аз щях да предложа същото като BEBORAN - моята майка е архитект, член е на Съюза на архитектите и на Камарата на архитектите. Мисля, че може да помогне с контакти и може би с лоби сред професионалните организации на архитектите. Те все пак успяха да спрат някои глупави проекти в София. Но съм съгласна с FURIOUS, че не трябва да се хвърляме урбулешката... Особено като знам, че май аз дадох идеята за подписката. Но пък нищо не пречи на този етап да сондираме мнения помежду си, както и правим, и да видим какви са ни ресурсите и кой с какво може да помогне. Аз мисля, че засега действаме добре - очевидно дотук имаме 2 големи ресурса - МНОГО ЕНТУСИАЗЪМ и БЪРЗА МОБИЛИЗАЦИЯ, които според мен, ако позволите, трябва да се канализират. Затова в практически план и аз предлагам следното:

1. КЪМ АДМИН - не знам каква е практиката на сайта, а и май досега сайтът не е правил подобни акции, но ми се струва практично да се отвори отделна секция акции и тази да е първа "Акция по спасяването на стената на приказките в Бургас". Там да се събира всичко за това. 

2. Да сложим срок за събирането на мненията, идеи и пр. за акцията. 
 
3. Някой от нас доброволец да се заеме със: 

а) модерирането на темата и събирането на мненията и ресурсите до този срок - примерно да направим списък кой с какво може да помогне от кой град.
б) след крайния срок да обобщи събраното в една статия.
в) да обсъдим какво правим, да направим ПЛАН НА ДЕЙСТВИЕ  с ОТГОВОРНИЦИ и ГРАФИК.

4. Междувременно подписката може да тече. Както казва FREJA, като предложих подписка, и аз имах предвид сайтът на подписките, но предлагам АКО ИМА ЮРИСТИ СРЕД НАС (аз не съм), да ни консултират колко подписа трябва да има събрани, за да е легитимна и може да се внесе в общински съвет в Бургас. Броят на нужните подписки е добре да фигурира в самата подписка - вж. модели от сайтът на подписките. Също е добре в подписката да има снимки, за хората които не знаят за тази стена. Чрез сайтът на подписките ще може да я разпространяваме по майла на приятели и познати и да съберем съответните подписи. 

5. Кой се заема с подготвянето на подписката? Аз имам известен опит в подготвянето на такива материали, а и добри консултанти по въпроса, но не съм от Бургас и не съм много запозната с историята на "Стената", макар и да съм голям ентусиаст тя да се спаси. Ако искате да я подготви някой от Бургас, а аз ако се налага мога да предложа услугите си да я прочета/ редактирам, ако се налага. Също е добре да я погледне някой юрист от нас.

6. ЕДНО УТОЧНЕНИЕ - понеже вече имаше предложение за спечелване на проект за възстановяването, а аз работя по проекти, финансирани по този начин, само да поясня, че това е доста специфична част - обикновено по такива проекти могат да кандидатстват само регистрирани организации, каквато ние/сайтът не сме. По някои от структурните фондове например, беше позволено да кандидатстват неформални групи, но пак с някакъв вид регистрация, така че живот и здраве, ако стигнем до този етап или трябва да се ангажира Бургаска организация- носител или да се измисли нещо друго. Някои посолства имат също такива фонодве (Японското например), но пак казвам за повечето такива мероприятия трябва организация. Като дойде до проекта, ако дойде, аз мога да помогна при изготвянето му... а "колеги-деца" (само как звучи!) от Бургас, помислете кои организации (НПО) можете да ангажирате. 

Сърдечни поздрави на всички! 
    

 
 
№6 от: felice puba (13 декември 2008 10:57)

Ето малко информация и от мен. Надявам се да е полезна...

Петициите представляват реален механизъм за защита на правата ни и самостоятелно или съвместно с други хора се изразява конкретно недоволство от някакъв проблем, засягащ гражданските ни права в една или друга област. Първо, пишейки се петицията, следва да има адресат-институцията, към която да се отнесе проблема. Мисля, че като първа институция се брои "Комисията по жалби и петиции на граждани" към Народното събрание, която ще разгледа подписката и ще направи необходимата преценка. На второ място това са институциите, които ще вземат пряко участие в отстраняването на проблема, а авторите на петицията имат право на преценка кои са те. Когато се подава петицията, следва тя да бъде в писмен вид, както вече изяснихме с посочен адресат, подава се индивидуално или колективно, като се спазва анонимността, но подаващият трябва  да посочи име, адрес и телефон за обратна връзка, а ако е колективно-се сочи лицето за контакт. Петицията може да се пусне и по електронен път да се събират подписи в интернет пространството и за по-голяма публичност. Но без адресат и реална цел, сиреч ако не е внесена по конкретния път, представянето и по интернет или друг начин е неуместно. Органът по петициите и жалбите може да бъде сезиран само когато са изчерпани възможностите за обжалване по административен ред. Органът по петициите и жалбите не може да преразглежда или отменя съдебни решения. Ръководният орган по жалбите и петициите на гражданите им право да въвежда промени в законодателството, или да прави промени в структурата на административен орган с цел подобряване ефективността му, като за целта сътрудничи с граждански движения, асоциации и др. движения за защита правата и интересите на гражданите. Ето и правомощията на Комисиите по петициите:

"•  да разглежда подадени до него жалби, включително и от чужди граждани, и да извършва разследване във връзка с тях;
    •  да отправя предложения и препоръки до наблюдаваните институции за зачитане на правата и свободите на частни лица, както и за отстраняване на последиците от накърняване на определени права и свободи;
    •  да посредничи между наблюдаваните институции и засегнатите лица;
    •  да иска и получава навременна, пълна, точна и ясна информация от всички наблюдавани институции;
    •  има пряк достъп до наблюдаваните институции;
    •  да изразява мнение и да го прави публично достояние по случая, с който е сезиран;
    •  да уведомява органите на прокуратурата, когато в резултат на своите наблюдения и проверки установи, че има данни за извършено престъпление;
    •  да подготвя специални отчети, когато счете за необходимо;
    •  да информира парламента за някои особени случаи на незачитане и накърняване на права."

Ако "нашенските"  институции не дадат очаквания резултат, имаме право да се обърнем съм ЕП и да изпратим петиция и до съответната комисия там.

Между другото, може да се събират и подписи на обществено място, където хората да дадат своя глас за решаването на проблема. Но затова трябва да има разрешение от Общината! Режимът по издаване на този документ е уведомителен – т.е. трябва просто да се отиде 2 дни преди деня, в който сте решили да събирате подписи и да подадете уведомление.  В него е посочено къде, кога и какво ще се прави! Ако трябва  да се събират подписи в някакъв определен период от време може да направо да се вземе разрешително за целия период. Уведомлението се подава в 2 екземпляра, като единият се заверява от общината и остава за вас. Този документ трябва да се носи и представя на полицията при евентуално запитване!

 

 

Призивът се разпространява както в електронен, така и в хартиен вариант. Целта е тя да достигне до всички граждани! Подкрепата на призива става чрез подписването на електронния или хартиения вариант като не трябва да има дублиране на гласове.

Да добавя само, че и аз донякъде споделям възгледите на  furious_kid
.  Освен това може ли да се направи някаква инициатива за събиране на частни средства, с които да се подпомогне реставрирането на стената. Не знам, някой не може ли да даде някаква банкова сметка за събиране на дарения и т.н.tup1neznam

 


help




--------------------
 
 
№7 от: Бай Сандо (13 декември 2008 11:44)
Здравейте,

Подкрепям напълно петицията, но нека от социлистическото детство не
изпадаме направо в социалистическия патос от типа "дайте другари да даваме".
От които е и да е инфраструктурен проект, остава и пребъдва този за
съществуването на който има някакъв вид материален интерес. Като анти пример мога да изтъкна, че видяхме какво е останало от паметника на Бузлуджа. Даже и партията_наша_любима_която_ни_води_към_светлото_бъдеще не желае да налива пари в този паметник, при все че това е част от наследството на "столетницата". Това за което говоря не е мираж, а интересът може да се пробуди. Нима собствениците на заведения в близост до тази стена нямат интерес от
неината реставрация и превръщането й в един вид атракция, а и кой по добре би опазил нещо от този който е вложил средства и извлича дивиденти от него.
Така е мисля навсякъде в белия свят, без излишна грандомания, всичко се прави с идея, замисъл, цел.

 
 
№8 от: regina (13 декември 2008 11:51)
Да благодарим на FELICE PUBA за полезния пост.
Преди да правим петиция в горния смисъл обаче, трябва да проверим дали наистина има от какво да сме недоволни - може  в момента да си тече инициатива по възстановяването на стената...ние с Freja  ще трябва да изясним този момент. От там нататък, по мое мнение, тежестта на взаимните ни усилия би било полезно да се съсредоточи не върху върху намирането на средства - тук не става дума за кой знае какъв бюджет, а върху конкретната реализация на идеята - обхват на проекта / например хрумна ми че трябва да се помисли и за част електро - непременно трябва да се махне ел.таблото и старецът да си отиде на мястото; а като става дума за ЕЛ - какво ще кажете за нощно осветление например...и т. п. /, бъдеща социализация на стената - за което говори FURIOUS. В Бургас има много добра детска школа по керамика - например липсващата част от приказката с половината вълк би могла да се допълни от децата, но по ТЕХНОЛОГИЯТА за реставрация на глазираната керамика тлябва да си потърси ПРОФЕСИОНАЛЕН СЪВЕТ ОТ РЕСТАВРАТОР - не са малко случаите, при които "реставрацията" съсипва паметника. В този смисъл поставям намирането на средства на втори план - ако се оставят нещата в ръцета на първия, изявил желание ДА ВЛОЖИ ПАРИ в това начинание / направих си труда да повторя search-a на Freja /, рискуваме идеята да се профанизира.
Както е казано, в В НАЧАЛОТО БЕ СЛОВОТО / not the money /
Ама нали сме пионери? Какви пари? Ама няма ли да направим така, че всичко да е безплатноpionerche

 
 
№9 от: felice puba (13 декември 2008 12:26)
Окс. Както реши колектива. Подкрепям ви.



--------------------
 
 
№10 от: mia.yaneva (15 декември 2008 13:24)
Много благодарности на felice puba и regina за идеите и професионалния поглед! Аз пък се замислих дали не могат да се събират пари с DMS (donor message sms), но нека проверя как стоят нещата и ще ви информирам.

Сега като чета текста на felice puba се замислих, че може би е по-добре подписка да се направи, ако разбира се има общо мнение за това, чак след като имаме конкретна идея какво точно да се прави и как. Иначе просто тя ще изразява мнението на съмишленици, които искат "Стената" да не се затрива и нищо повече...

 
 
№11 от: mia.yaneva (18 декември 2008 13:20)

П.П. Бях обещала да проверя как се набират средства с DMS (donor message service). И така:
Пълна информация на адрес:
http://www.dmsbg.com/candidature_dms.php.
Мислех да направя резюме тук, но е доста дълго и ми се струва, че който се интересува по-добре да прочете лично.

Накратко: за включване в DMS  кампания може да кандидатства организация или физическо лице, срокът за отговор е до 3 седмици. 

След прочита на всички изисквания, моята оценка на човек, който професионално се занимава с набиране на средства , ако позволите, е:
1) Напълно реално е да се подадат документи за DMS кампания. Поне може да се опита. Седалището е в София, познавам част от хората, които се занимават с това :)
2) Първата стъпка за успех е да има ясен план / проект за какво се искат средствата и как ще бъдат използвани (поне ориентировъчно). За "дайте да дадем" няма да можем да направим DMS кампания. Така, че съм съгласна с Regina, че ако ще се прави нещо то трябва да започне 1) с оценка на ситуацията / заснемане на архитектурен език :), 2) проект / концепция какво да се прави и 3) стратегия за привличане на заинтересувани страни, търсене на средства и популяризиране на идеята за възстановяването на стената (подписки и пр.)

pionerche Рапорт даден, рапорт приет! От мен толкова - ако решите да правим нещо - свиркайте :)


 
 
№12 от: felice puba (18 декември 2008 14:11)
Ами аз пак подкрепям. yess Като стигнете до подписката и даренията ще се радвам да помогна с каквото мога.



--------------------
 
 
№13 от: dulgata (10 февруари 2009 03:59)
Мисля, че темата трябва да отиде на мястото си - по-напред!

 
 
№14 от: Людмил Димитров (8 декември 2009 15:38)
Здравейте, подкрепям идеята ви...и съм фотограф:)

 
 
№15 от: isi (8 декември 2009 15:45)
Привет, Людмиле!
Ето виж ТУК какво става със Стената на приказките - прочети последните коментари там, дано да е за добро!



--------------------
 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 15
Потребители: 0
Гости: 15

 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Ходли ли сте в Мавзолея?