Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Април 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
 
 
Архиви
Април 2020 (1)
Март 2020 (2)
Февруари 2020 (4)
Януари 2020 (1)
Декември 2019 (1)
Ноември 2019 (1)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
И днес ни трябваш, Апостоле
18-07-2010, 11:06 | Автор: mchukanov | Категория: Главна
  На днешния ден (6 юли по стар стил), в 1837 г., в Карлово се ражда Той
И днес ни трябваш, Апостоле

... заглавието е спомен от вестникарска изрезка, от времето на Нашето Детство - стоеше на стената в канцеларията на Мама, до деня, в който се появи един чичко в сив костюм и каза, че мястото на подобни думички било в кошчето за боклук. Мдааа - като че ли нямаме нужда от подобни Люде вече.
  Задача за домашно - вземи една банкнота от 50 лева и прочети мъдрото слово на Пенчо Славейков em_37
  Какво е мърцина ли em_18
 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: pasha (18 юли 2010 11:20)
Какво пише в тефтерчето? em_80

 
 
№2 от: mchukanov (18 юли 2010 11:25)
Паша????



--------------------
 
 
№3 от: toni_1976 (18 юли 2010 12:28)
Поклон пред Апостола!
em_22

 
 
№4 от: Anakin Skywalker (18 юли 2010 12:49)
Мърцина означава всичко което е противополжно на качествата на Апостолаem_3  Всички мижитурки, мухльовци, хорица правещи си дребнави сметки без кръчмар. И изпитващи страх пред силните на деня! И тогава през османското робство, а и днес....



--------------------
 
 
№5 от: mchukanov (18 юли 2010 12:52)
  Анакин,
опасявам се, че грешиш em_37



--------------------
 
 
№6 от: pasha (18 юли 2010 12:54)
Не Паша, а Народе. Въпросителните отговарят на броя. em_37

 
 
№7 от: катя милушева (18 юли 2010 12:55)
Някой бе казал,че велики личности се раждат веднъж на 100 години.
След рождението на АПОСТОЛА съдбата ни е забравила.

ПОКЛОН ПРЕД ПАМЕТТА ТИ АПОСТОЛЕ!

 
 
№8 от: queen_blunder (18 юли 2010 14:42)
Апостолът е най-необикновеният българин, който помни историята.

Някак си вътре в себе си никога не съм била съгласна с факта, че 19 февруари  е датата, на която да си спомняме за него. Защото това е дата, от която ме е срам. Дата, свързана със смърт, причинена от предателство. Винаги съм считала, че акцентът трябва да пада на рождената му дата. В тази връзка понякога чувам абсурдни изказвания, че на 19-ти февруари празнуваме смъртта на Апостола.

Всъщност датата може би е без значение - дали на 19-ти февруари, дали на 6-ти или на 18 юли, важното е да си спомним за Левски. Да си спомним за величието на делото му, за силата на вярата му и за чистота на мислите му. И в тази връзка да се опитаме да си направим кратка равносметка на онова, което ние сме постигнали и дали поне мъничко на света. Защото смисълът да учим историята и да помним нейните герои е като направи нас самите по-добри и по-мъдри.

Мърцина означава умряло добиче. И понеже не е било заклано, докато е било живо, хората го изхвърлят и не го изяждат. От там идва преносния смисъл на думата мърцина - означава безполезно. Съответно умрял мърцина означава умрял безполезно, напразно.

 
 
№9 от: pasha (18 юли 2010 15:33)
Нашата другарка ни четеше извадки от този тефтер (сега бележник). От него научихме за честността на Левски.
Когато бях малка, много исках да приличам на Левски. Често правехме състезания за най-дълъг прескок. Давахме тайни клетви. Помня, че дълго търсихме, над какво да се закълнем, защото намирането на пищови беше трудна работа (направо невъзможна).

 
 
№10 от: boysta3 (18 юли 2010 18:01)
Цитат: queen_blunder
Някак си вътре в себе си никога не съм била съгласна с факта, че 19 февруари е датата, на която да си спомняме за него. Защото това е дата, от която ме е срам. Дата, свързана със смърт, причинена от предателство. Винаги съм считала, че акцентът трябва да пада на рождената му дата. В тази връзка понякога чувам абсурдни изказвания, че на 19-ти февруари празнуваме смъртта на Апостола.
Едно към едно те подкрепям и винаги съм имал тази позиция, но не за Левски, а за Ботев. Всеки българин познаващ историята на Ботев знае с какви неистови мъки и препятствия е организирал четата си и съответните комитети по райони в България. И какво се случва отвлича австрийски кораб , но не за подкуп, а просто за да го докара на българска земя (Майка България) и първото нещо , което прави е да я целуне и й се поклони. Господи, какви българи е имала България, какви родолюбци и извисен дух. Вярно, били са бедни повечето, не са имали какво да губят, но всъщност са могли като всеки друг да се занимава с търговия, да се изучи и да продължи да си кюта в Османската империя като потиснат гяур. Та Ботев слиза на Козлодуй, минава през Бутан, където никой не го посреща и той ги заклева последни да "просветнат". И за капак стигат Врачанския балкан, където очакват силна подкрепа, но за жалост турците разбират от свои източници за възстанието, никой от малкия балкански град не отива за подкрепа, а на всичко отгоре четниците на Ботев са хванати в засада и при престреката и оттеглянето на четата Ботев най-вероятно е бил последния , който е щял да се измъкне от засадата и е покривал останалите (предвид духа и морала му на водач и организатор) и затова е смъртно ранен в сърцето (или челото) до голяма скала.
И какво правим ние българите 130 години по-късно, огромен паметник - тип мемориал (от времето на соца и сталинския период на Култа към човека) (преди това врачани родолюбци с дарения издигат първия паметник в Княж.България на наша революционна фигура (1890 г. от австриец) , но той е малък, около 10 пъти по-малък от соц варианта). И в деня на кончината на Ботев гърми тържествена заря, на която всеки се дзвери, ахка, снима и се кефи като дете на панаир, вместо да се направи едно тихо бдение и всеки да си тръгне с една свещичка и с мисъл за извисяването на този велик българин, духа и делото му отдадени на България. На това бдение да се четат негови стихове, изявени морални хора на днешното общество да кажат по няколко думи за него, хората да почувстват истинската същност на човека и родолюбец Ботев, а не на някакъв паметник жалки политически фигури да сричат напечатани или назубрени фрази подготвени от услужливи лелки-секретарки от соц периода изпълнени с фалшив патос и изтъркани клишета.
Поклон пред паметта на Левски и Ботев - дали живота си и обрекли го на каузата за свободна страна с равни права на хората.em_62

 
 
№11 от: mchukanov (18 юли 2010 18:07)
  БойСта em_125




--------------------
 
 
№12 от: queen_blunder (18 юли 2010 19:33)
boysta3, когато си спомняме за Левски и Ботев, достатъчно е думите да извират от сърцето. Както при теб са се излели. Друго не ни е нужно.

Останалото е глупава човешка суета, която не заслужава да й обръщаме внимание.



 
 
№13 от: Милен Иванов (18 юли 2010 20:58)
Поклон Апостоле!



--------------------
 
 
№14 от: zaharisa (19 юли 2010 11:49)
boysta3 em_125

 
 
№15 от: Цветелина (20 юли 2010 00:24)
За мен Левски е най- великия българин, който се е раждал по нашите земи. Прекланям се пред него. При мен всичко започна от това, че началното училище, в което учех се казваше "Васил Левски". Започнах да се интересувам за подробности около живота и дейността му покрай честванията, които правехме в училище за 19 февруари. В по-късните години четях всичко, каквото намерех за него. През 1987 год., когато се навършваха 150 години от рождението му, започнаха да излизат много книги за Апостола. Купувах всичко, каквото докарваха в нашата книжарница /тогава книгите бяха евтини/. Освен това от училище участвахме в една викторина за него, като отбора ни се класира за националния етап, но не ни пратиха, че можело да се изложим и заминаха едни по-големи студенти. И аз като Паша исках да приличам на него.
А сега ми е много болно,че за годишнината му по нито една телевизия или радио никой нищо не спомена, като че ли такъв човек не е съществувал. Много ме дразни това, че всички политици имат портрети на Левски, закачени по стените, но явно са забравили кой е този човек и ги възприемат като тапети. Мога още много да говоря по този въпрос, но спирам, защото побеснявам.



--------------------
 
 
№16 от: mchukanov (20 юли 2010 01:16)
  Хм, дали е най-великият
... Велик е Всеки Човек em_83 - без ПО- и без НАЙ- ... Какво ли му се е въртяло на Него в главата по тоя въпрос em_37



--------------------
 
 
№17 от: Anakin Skywalker (20 юли 2010 15:23)
Цитат queen_blunder,
Мърцина означава умряло добиче. И понеже не е било заклано, докато е било живо, хората го изхвърлят и не го изяждат. От там идва преносния смисъл на думата мърцина - означава безполезно. Съответно умрял мърцина означава умрял безполезно, напразно.

ето и Поли е на моето мнение, така че Mchukanov аз заставам зад моята теза
Мърцина е грозна за мен дума, и е всичко което Апостола не е....
Нали имаше един израз: Искам да умра като герой, не като мърцина!



--------------------
 
 
№18 от: mchukanov (20 юли 2010 19:11)
  Приема се Анакин em_71 , извинявам се em_125
- винаги съм си мислел, че е нещо от сорта на пушечно месо...



--------------------
 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 14
Потребители: 0
Гости: 14

 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Ходли ли сте в Мавзолея?


 
 
 
 
Ново в ПУК!