Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Ноември 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
 
 
Архиви
Ноември 2017 (1)
Октомври 2017 (3)
Септември 2017 (4)
Май 2016 (1)
Април 2016 (4)
Март 2016 (3)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
 
Броилка
 
 
 
Цени на техника (1988 г.)
22-09-2014, 14:22 | Автор: Зико | Категория: Те, големите... / Техниката

Здравейте, мили другарчета!

Представям на вашето внимание малко интересна информция за цените на битовата техника през 1988. bravoo

Снимката е от съседния 3в клас - сайтът "Спомени от Народната Република". wink

Цени на техника (1988 г.)

 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: boysta3 (23 септември 2014 23:17)

Зико, благодаря за това факсимиле от Народен вестник с печалбите от Лотарията, за която билетчета продаваха едни симпатични пенсионери на сгъваеми туристически масички по Главната на града. И бяха разположени навсякъде по нея и постоянно се съобщаваше големите награди -кола, апартамент и т.н. - мечти за наивници. Иначе е ценно да се видят имената - пералня "Роса", печка "Мечта" и хладилник "Мраз" съвсем натурално и соц звучащо.
Трябва да се отбележи и уважителното ти отношение с линк към сайта , от който е взето факсимилето... но... дали това факсимиле е наистина тяхно и дали теси в сайта си заслужават уважението, след като реших от любопитство да цъкна на линка и на главната им страница малко след началото прочетох "20 настолни игри от детството", оттам ме прехвърли на друга страница с прикачени снимки на игри... и към края, както ги разглеждах, зрителната ми памет ми напомни че една от картинките ми е позната твърде силно... По най-простия начин написах в гугъл "моникс детството" да видя дали не е от нашия сайт и познай... право в десетката... изпозлвали са снимката на ИванК из статията "Моникс" от 19 декември 2013 г. Няма нищо лошо, само дето, явно това са някакви младежи, които са направили соцбг и за тях не важи особено това да се признава труда на някого намерил и снимал и качил в някакъв сайт подобна ценна за нас децата снимка. Дори са се опитали леко да я "пипнат" като засилят цветовете и остротата.
Админа да решава как да процедира, аз само отбелязвам.
копи моникс снимка в соцбг


 
 
№2 от: Зико (24 септември 2014 08:43)

Да, boysta3, вярно е. И други неща има там от нашия сайт, например сатията на Дани "Спомен за едно екскурзионно летуване". pirat

Но пък от друга страна не знам дали не е по-добре да се кооперираме с тях по детски вместо да се караме като въсрастни. hum-hum

Нека Влади и Дани решат съдбата на тези материали. girl_sigh


 
 
№3 от: Цонка (24 септември 2014 09:01)

Цитат: Зико
Но пък от друга страна не знам дали не е по-добре да се кооперираме с тях по детски вместо да се караме като въсрастни.

Зико, другарче, ще си позволя да не се съглася с теб. За какви кооперирания става въпрос, като половината им материали са свити от Нашето Детство.
Тяхното отношение към чуждия труд и собственост е като съседът ти да изнесе дървата ти за огрев от мазето и да ги заключи в своето. Или още по-лошо, да заведе жена ти на заводския банкет и да я представи за своя.




--------------------
 
 
№4 от: tivesto (24 септември 2014 20:00)

Цитат: Цонка
Тяхното отношение към чуждия труд и собственост е като съседът ти да изнесе дървата ти за огрев от мазето и да ги заключи в своето. Или още по-лошо, да заведе жена ти на заводския банкет и да я представи за своя.

Много точно казано! Подкрепям! yess




--------------------
 
 
№5 от: boysta3 (24 септември 2014 22:19)

Цитат: Цонка
За какви кооперирания става въпрос, като половината им материали са свити от Нашето Детство.
Цоне, ти направо ме уби... Застреля вожда от движение! Аз си мислех , че случайно съм попаднал на това съвпадение, ати ме гръмна с цели 50 процента! Демек, говорим си тук за чист рецидивизъм. Но както казах по-рано, явно се касае за младежи неукрепнали и израсли в среда, която не ги е научила да ценят труда, или най-малкото да не се замислят, че това което им предоставя интернет общността е дело на някакви хора, които са го направили с усилие , но за друга цел и мисия. Най-малкото е това да се посочи източника на взетата снимка и се сложи линк... да не говорим да се изказва благодарност, къде ти, да ен се пише едно простичко писмо, в което човек да се представи , кой е, какъв, и за какви намерения смята да ползва дадена снимка... все пак сме хора в цивилизационен момент, където имаме писменост и можем да общуваме благодарение на нея.
Както и да е. Тъй като в паметта ми бе останала и друго нещо, реших оотново през гуглето да поровя и си припомня този избледнял за мен момент. Една сутрин бях хванал по нова някакво кратко репортажче за фейсбук и сайт със соц снимки. Бях го хванал по средата... та сега написах "нова тв спомени от народната република" и ето какво излезна - репортаж на Нина Димитрова за предаването Здравей България - "Спомени от Народнара република" 14 май 2013 г. 9.22 часа, но аз си мислех че е било в някоя събота или неделя в онова Събуди се.
Хлапака е представен като - 18 годишен ученик, а пък репортерката явно младо момиче отскоро на щат Нина Димитрова (2 мин тя за работата си) едва ли е над 25 г. или иначе казано и на двамата им е интересен периода преди 1990 г., не знаят за енго, но и не хаят за авторството на събраните стотици снимки във Фейсбук групата. От репортажа май се оставя някаква заблуда че хора от Фейсбук сами пращат на момчето , съвсем благородно и на добра воля свои снимки и календарчета, като явно ги снимат или сканират преди това. Явно самият Георги трябва да каже колко от снимките му са дадени и от кого. И най-добре и точно за него би било да изписва върху всяка снимка - 1. неизвестен източник; или 2. изпратена от г-н/г-жа Х; или 3. взета от сайта Х (предоставена от сайта Х).
Не е толкова трудно, нали?
Ето ги и деятелите на фейсбук групата и репортажа за нея:
соцбг георги и нова тв

Георги в откровение "Как се снабдява със снимки от Соца" в откъса от 2:00 мин.:

Г: Снимките ги намираме чрез РАЗНИ интернет сайтове, които са свързани със темата. А... също така  използваме снимки и от албуми, които са издавани някога, преди 89-та година, които вече много трудно се намират. Също така имаме СОБСТВЕН архивен материал. Използваме материали от вестници и... другата част от снимките ни ги предоставят фенове на страницата."

А ето и предисловието на репортера Нина Димитрова: "Тук можете да откриете снимки от конкурса Мис Варна през 65-та година, както и запечатано на лента опаковане на цигари "Стюардеса". Поглед към провинцията през 70-те и към консервен комбинат "Марица" в Пазарджик. 

соцбг тримата мъже администратори

Снимки от любими български филми, почивни станции, ресторанти - за всичко това са се погрижили ТРИМА МЪЖЕ (?!). Най-младият от тях е 18-годишният Георги от Стара Загора. ..."


 
 
№6 от: Зико (24 септември 2014 23:12)

Другарчета, аз все пак смятам, че не трябва да им се сърдим (твърде много). Ето сега пък ние ще се ползваме от техния труд като раглеждаме купищата материали, а те да плащат за голям хостинг. Нека техния сайт бъде по-общ и всеобхватен, а нашия да си остане профилиран в детството. Едно време не презаписвахте ли касетката с музика на комшията? tongue
Но да, смятам че ако не друго, то поне могат да слагат линк за насам.  
Очакваме включване и от Влади и Дани.


 
 
№7 от: boysta3 (25 септември 2014 01:05)

Цитат: Зико
Другарчета, аз все пак смятам, че не трябва да им се сърдим (твърде много).
Така е, Зико, но тук засягаме , че липсва елементарна култура, отношение и възпитание. НД е доказало , че не отхвърля протегната другарска ръка... въпроса е, че не само че липсва такава, ами, се касае за много по-нехайно и безотговорно действие. Толкова.
Сега по темата. Моята тема де, да я продължа. Викам си, щом конкурентния брат ги е хванал тези за тема и са направили репортажче, може ли другите да ги пропуснат... ами , оказа се, че не. Този път написах "btv спомени от народната република" и излезе - битиви половин година по-късно отново в сутрешния блок канят представители на същата група за пълноценен разговор... Тази сутрин  3 януари 2014 от 8:41 часа. Водещи са Генка Шикерова и Костадин Караджов, но вероятно редактори зад кадър са ги търсили и поканили. Личи си , че вече големите батковци, престрашили се, след като в Нова са пратили малкия 18 годишен хлапак, са решили да опитат от светлините на прожекторите... леле леле даваама по битивиту на културата - миленчо и светлинчо... Като ги гледам и те са около 28-30 годишни, така че също може да се каже че търсят бърза слава с популистка фейсгрупа и трупане на снимки "на кило" от нета...
Това е от мен... преценете сами...
соцбг бтв милен димов соцбг бтв светлин маринов

В 08:24 мин на откъса Генка Шикерова задава емблематичния за НД въпрос: "Как събирате материалите си последно да кажете... за сайта - и снимки, и фактология? Къде се ровите?" и ето как Милен Дамов (30 г.) и Светлин Маринов (31) отговарят:

СМ: Къдет е възможно. Изпращат ни снимки... наши фенове, което със сигурност много помага. Във определени албуми , които са издавани през отминалите години със снимки на най-различни градове. Във... (Миленчо го прекъсва)

МД: Най-вече аааа.... от албумите са... които са били и правени за различни градове по различни поводи, примерно на Плевен, Варна, а... София и т.н. И доста хора ни изпращат снимки. И бих искал дори да използвам ефира, който сте ни предоставили да... призовеме хората а.... да ни изпращат снимки, показващи точно духа на онова време. Ние не цензурираме никакви снимки, даже ще интересно примерно да се видят снимки на... а... хора, които висят на опашки за банани например, защото съм го чувал, че ... че е имало такива, ма лично аз не съм виждал. (Генка го прекъсва)

ГШ: И аз съм чакала. ... но не съм се снимала

МД: Ето. Аз само съм чувал, но ми е интересно да го видя. То, между другото едва ли са позволявали така... да се снима. Но сигурно има някакви по-интересни снимки, защото тези снимки, които показваме те са малко така... по-захаросани, по-.... а... ам... показва се най-доброто, нали, въпреки че има и снимки, които са ни изпратили, които си показват реалността.

соцбг бтв евгени генчев продуцент

ГШ: Добре. Благодаря ви много. Както каза Евгени Генчев, който ни е продуцент "не съм снимала, защото не съм си носила смартфона" (опит на продуцента за хумор в слушлката на Генка). Благодарим ви много.
-------------
ПП: Днес, 2 окт 2014, 22.18ч, допълвам с още едно участие на трупата от соцбг този път в БНТ1. То е от четв, 27 май 2014. Този път освен светльо и миленчо, се появява и 4ти елемент - стоян гълъбов.Милен, Стоян и Светлин за “Спомени от Народната Република” Мисля , че са взели участие и при сутршния блок на ТВ7, ако не там то при кака Лара вероятно. Така са направили "голям шлем" в четирите ни ефирни тв. Нищо лично - просто бизнес... Думите им за събиране на снимки и писане ан статии са същите... звучат интелигентно, но делата им говорят друго... нещо доста хашлашки направено за "ИТ специалисти". 


 
 
№8 от: Anakin Skywalker (28 септември 2014 11:32)

Цитат: boysta3
явно се касае за младежи неукрепнали и израсли в среда, която не ги е научила да ценят труда,

 

Цитат: Цонка
Тяхното отношение към чуждия труд и собственост е като съседът ти да изнесе дървата ти за огрев от мазето и да ги заключи в своето.

 

Интересна дискусия се заформила тук! Съгласен съм с другарчета , но не искам много да задълбавам в темата, защото и без това усещам че последната година пиша все повече като възрастен, т.е. чувствам че се превърщам във Вейдър uuux В коментари към статии и в мои статии също.  И усещам че децата в махалата започнаха да странят от мен podsmruk  Затова първо се извинявам на момченцата и момиченцата ако с нещо съм ги засегнал! Тук в НД и във ФБ-то! request   А на разните там блогърчета и автори на сайтове за осмиване на социализЪма и тяхното подигравтаелно иронично отношение към всичко което е било до 1989г  ще кажа да се ограничават само до идеологията и абсурдите на тогавашния строй и да не посягат на сакралното от нашето детство! На нашите скъпи спомени за преживяното от нас като малки, да не ни крадат снимките и копират статиите и да не говорят от наше име по националните медии защото ще има... boksyor angry

uuux уфф, пак се отлеснах, КРАЙ!!!

 

Нека кажа няколко думи и за самата статия. За интересните публикации на цени на техника и автомобили публикувани в тиража на лотарията

 

Цитат: boysta3
Лотарията, за която билетчета продаваха едни симпатични пенсионери на сгъваеми туристически масички по Главната на града.

 

Направи ми впечатление значителното поскъпване на Волгите , Москвичите, (защо ли няма Лади hum-hum neznam ), а при Траби си е направо нелепо тези 5660лв. В края на 70-те двутактовия четириколесен мотоциклет с картонен покрив не струваше повече от 4000лв. Цената на нашия Москвич 412  bruuum от 1978г беше 5700лв при това за истински руски дванадесетак, а тази цена е за по калпавите и дефорсирани ловешки сглобки.  Но какво да се прави и тогава е имало инфлация. 

Нашия транзистор ВЕФ 206 купен през 1984г също струваше 95лв, а цената 950лв на руския цветен телевизор със сигурност е на Електрон Ц-280Д.  Защото по новите Електрони Ц-380ДБ бяха вече по 1050лв. и работвеха и по двете системи PAL и SEKAM подобно на моделите София и Велико Търново. Това са моите спомени.

 




--------------------
 
 
№9 от: admin (29 септември 2014 18:12)

Ценовата листа, която е публикувал Зико, всъщност е от един "блог" - поне преди 4-5 години. Бях много харесал оная статия, щото автора (изключваме безобразните му политически и конспиративни теории) много точно беше дал "ценораспис" на ама наистина много неща от детството ни - сравнени с днешните. За съжаление не си записах адреса.
Относно "лице-книга" (фейсбук) групата "Спомени от Народната Република" - нямам особено какво да кажа - видях там някои интересни неща, но не достатъчно. За сайта не знаех. От друга страна, моля, не прекалявайте: поне на 5-6 места видях, че са указали източника, т.е. НД (а, ние сме се съгласили отдавна с некомерсиалното споделяне, при указване). Вижте, в нета няма как нещо да се пази. Тук, авторско право не действа. Има единствено една измислица - нет-морал. Но също действа друг един простичък механизъм. Просто искам да ви поясня, че нещо "взето" от нас не може да е в полза на някой друг, то винаги е в "наша" полза. Защото при търсене (не само в Гугъл), се взема предвид истинския първоизточник, времето на публикуване (освен ако авторът не е пълен профан, което все пак се случва) и посещаемостта на сайта.
НД го откриват толкова много хора, именно защото "уникалните" думички, свързани с детството ни водят основно към него. Такива разни неща :)




--------------------
 
 
№10 от: boysta3 (29 септември 2014 22:37)

Цитат: admin
Вижте, в нета няма как нещо да се пази. Тук, авторско право не действа. Има единствено една измислица - нет-морал.
Влади, именно. Повдигнах темата не за друго, ами защото имаше едно хитруване на дребно, тоест две места, като всяко води към другото в затворен кръг т.е. фейса към сайта и обратно (накрая на снимките в сайта пише "Източник Фейсгрупа .. еди какво си"). Мен това ме подразни, че си правят труда да копват отвсякъде, без грам да знаят и да се позаинтересуват дали сайта от който ги взимат наистина се е постарал да полага усилия и неговите членове, да ги има тези снимки, а ако не са авторски, то задължително да се указва поне мястото откъдето са взети.
Не претендирам Влади, за нищо особено претенциозно за НД и снимките му. Естествено , че интернет е това, което е в момента, заради лесния достъп до информация и снимки и видео, но ако човек в живота си цени труда и усилието - своя и на околните, то най-малкото е да направи така, че да го покаже това.
Не се иска голямо усилия, то е малко, в сравнение с това сам да изидрваш и плащаш за материали от този период, и като най-малко знак на признание за това е да сложиш някакво отличително упътство.
Иначе, всичко което Влади казва е така, защото той е спец по техническата обезпеченост на сайта. За мен НД си е едно хубаво място е океана Нет, даже едно малко съкровище (незнайна перла за мнозина, но и истинска радост за всички посещавали го и посещаващи го).
Благодаря ти, Влади, че се нагърби с тази мисия, както и на твоя спътник в това начинание - Дани. Живи и здрави.

ПП: Влади, открих на прима виста още една позната ми снимка, на морска тема е. Погледнах статиите си и като видях статията си за картичюки от морето и хоп, сравнителния анализ показа 100% съвпадение, като се вижда че са изрязали картичката и са използвали само картинката, но краищата вдясно се вижда черния кант от сканирането, както и побелелия долен десен ъгъл. А статията им е озаглавена "Спомен за къмпингите по Южното Черноморие в 12 снимки от 70-те и 80-те" и бе вдясно от заглавната статия.
kopirani snimki socbg kympingi
Влади, ето още едно нещо , което сега чак забелязах - рекламите. Това просто завършва цялата картина (нарежда пъзела). Имаме младежи, които не работят, събират на кило де що има по нета любопитни и интересни и интелигентни статии и снимки, които да предизвикват спорове и обсъждане. Създали са Фехсгрупа за да трупат харесвания (сега имат малко над 100 хил), както и елементарен сайт с 3 банера (отгоре, вдясно и най-отдолу) които генерират реклами от Гугъл и явно това е добра схема за странични доходи. Ето и пример принтскрийн от тяхната страница. Влади, хубаво е че са направили сайт, който държи спомена и разширява кръга от хора, които да си го припомнят или се запознават с този период на българия, но са погазали всякакви принципи... Винаги могат да се поправят, но трябва да си оправят над 100-те хил снимки качени и "пипнати" от тях на сайта си.
сайта соцбг с реклами


 
 
№11 от: Anakin Skywalker (30 септември 2014 23:32)

Цитат: admin
в нета няма как нещо да се пази. Тук, авторско право не действа. Има единствено една измислица - нет-морал.

 

Съгласен съм с Влади, но и ще призная нещо. Позволих си да "открадна" няколко снимки не от сайт, а една ФБ група - Централен комитет за осмиване на социализма. Но да крадеш от крадеца не е кражба. И връщам откраднатото тук в нашия сайт. Тези хорица се подиграват с всичко и всички. Копнали са снимки от Lost Bulgaria, от Спомените от народната република и ги коментират в абсолютно негативна светлина. Аз пък реших да бъда техен контрапункт и да ги помествам тук с позитивни коментари. Не искам дирктно да се конфронтираме с тях, затова пиша в НД не във ФБ. Те са се добрали до фотоси от красивите ни градове тогава с чистотата, с градините и парковете, с детските площадки и ги осмиват. Осмиват и тогавашния Слънчев бряг със зелнината и красивите хотели и се кефят на днешното бетонно гето средище на алкохолен туризъм.  Подигравт се на колите на нашите татковци, на автобусите Икарус и Чавдар, че друсали, бръмчали и смърдяли на нафта.  Гнусят се от вкусната и качествена храна, която сме яли като деца и сигурно предпочитат полуфабрикати и ГМО-та. Съгласете се, че не мога да кача снимка направена от мен на току що произведен Чавдар, излизащ от завода или на нова току що купена Лада от Мототехника. Затова слагам "чужди" снимки. Единствено мога да се съглася с осмиването на абсурдите на тоталитаризма, на партийните вождове, на политбюрото и ЦК-то, на тъпите милиционери. Но да вземат снимки на играчките, на книжките ни и да се смеят на тях, да се смеят на нашето детство е непростимо. Когато някой от нас публикува статия в сайта ни, той иска да достави радост на всички в махалата. А моята днешна статия на тема храна беше свалена. Преценката дали съм прав или сгрешил, оставям на другарчетата.




--------------------
 
 
№12 от: boysta3 (3 октомври 2014 00:46)

Цитат: admin
Относно "лице-книга" (фейсбук) групата "Спомени от Народната Република" - нямам особено какво да кажа - видях там някои интересни неща, но не достатъчно. За сайта не знаех. От друга страна, моля, не прекалявайте: поне на 5-6 места видях, че са указали източника, т.е. НД
Влади, смятам, че с коментара си не си обърнал особено внимание на Случая Спомени...
Ако човек приеме думите им за верни (тези от интервютата), то ти не си ли даде сметка, че тук се прикрива истината зад паравана на Спомени от НР. А какво прикрива паравана, може всеки лесно да си обясни... от една народна приказка "каквото и да ти приказват, знай , че става дума за ..."
Не ми се иска да влизам в подробности всеки що-годе граматоен човек, може да прочете програмата на Гугъл за реклами, колко се заплаща , в кои страни как е (развиващи се и развити), каква е системата, какво целят тримата Убавци с тези два "сайта" препращащи един към друг, сайт със стотици страници , който не изисква големи усилия, а само копи-пейст. Влади, относно споменаването на НД, смятам че е формално и засяга съвсем малка част от нещата взимани от НД, ЛИПСВА ЛИНК!, да не говорим ча повечето снимки (на 90%, ако не и на 98%) са с неуказано авторство! или място откъдето са взети. Това, което слагам по-надолу като факсимилета от сайтове на Гугъл е да подкрепи тезата ми за странични доходи. Колко са, не ме интересуват, интересува ме, да не се ползва НД, както и десетки други блогове и сайтове за търговски цели. За да ги приема, че са безкористни момчета, то тогава трябва: 1. да съобщят публично, в своя секция Приходи, колко доходи получават на месец и за какво благо (примерно за развитие на сайта, купуване на материали от Оказиони и Антиквари) се ползват; 2. Да сложат линк под всяка статия копирана, и се изпише източника върху всяка снимка, както и линк към сайта.
Повече прочетете в: AdSense Explained - Google's Program to Put Paying Ads on Your Web Site , както и в  How Much Does AdSense Pay Per Click and Per 1000 Impressions
AdSense Explained - Google's Program
AdSense Explained - Google's Program
How Much Does AdSense Pay Per Click and Per 1000 Impressions
Едно от добрите места за анализ на печеленето на пари от Гугъл, както и сравнително ново  е тук > How Much Traffic Do You Need To Make $100,000 With Google AdSense. Има доста нагледни примери, колко труд трябва , за да поддържаш огромно количество статии и голям хост и техника за това. Сайт с над 1000 страници (това соцбг го е постигнало и задминало)... дано успеят момчетата, може пък и да е за добро... все пак не правят някакви жлъчни коментари - просто събират като пчелички де що има за СОЦА и генерират трафик. Бих казал добре замислено предприятие от млади българи.


 
 
№13 от: Надя (3 октомври 2014 11:06)

Тук подкрепям Влади напълно. Не мисля, че е чак толкова важно и че нещо ще повлие на съществуването на Нашето детство и на нашето общуване в него.

Нямам нищо против някой да си играе с моите играчки.

Преди доста време имаше подобна дискусия в един друг отдел на сайта и мисля тогава дружно решихме, че проектът е некомерсиален и следователно нямаме нищо против да се ползва от всички.

Ако някой се тревожи за поверителност на снимките или творбите си, може просто да ги премахне от сайта.

Бойко, трябва да използваме тая твоя енергия за някой нов проект, например анимационното кино, напоследък се улавям, че търся стари руски анимационни филмчета, пък и полски и чешки.


 
 
№14 от: Зико (3 октомври 2014 12:39)

Наде, нямам какво да ги търсиш, заповядай. winked


 
 
№15 от: Надя (3 октомври 2014 16:00)

Их, ама точно този, който търся го няма. Само знам, че е за някакви спортни състезания и всички викат "Шайбу, шайбу-у!" Бойста, помагай! wink


 
 
№16 от: boysta3 (3 октомври 2014 18:14)

Цитат: Надя
спортни състезания и всички викат "Шайбу, шайбу-у!" Бойста, помагай!
Наде, привет. Не знам дали това е някаква лека шегичка от твоя страна, но аз написах в гугъл "мульт хоккей" и излезна в тубата точно филмче със същото заглавие ... Дано да е то... на 15.45 мин се чува това скандиране. Виж го тук това Шайбу Шайбу. До скоро.


 
 
№17 от: Надя (4 октомври 2014 07:39)

wink wink Няма шега. Аз бях убедена, че не се казва така:)
Явно са цяла поредица Мультики про спорт от Союзмультфильм. Намерих и една група във ФБ Советские мультфильмы, ще си събера и още от там. Благодаря за помощта! 
Аз ги събирам за моето дете и тя страшно харесва руските версии на Буратино и Снежната кралица, въпреки че са от 50те!  
От чешките си изтеглих Къртичето, потърсих и Румцайс, но нещо ми убягва. А и разбира се и полския Болек и Лолек. И тях ги зяпаме с интерес. 
След година ще опитам и с Артур поничката, май унгарски беше.
 


 
 
№18 от: yogimax (4 октомври 2014 17:13)

Никак не е красив начинът, по който някои от вас са се нахвърлили като кучета срещу авторите на групата във фейсбук! Не забравяйте, че вие приватизирате всички снимки, които някой реши да покаже на страниците на вашия сайт! Аз например не искам на нито една от показаните от мен тук снимки, включително на цветните от 1979 г. да им лепвате етикет долу вдясно "нашето детство". Как се нарича това??? Аз ви ги показвам на страниците на сайта и никой не ме е питал дали искам да им се слага печат на сайта ви... а първият колаж от тази ваша статия е взет именно от групата във фейсбук! Крадецът вика дръжте крадеца! Засрамете се Цонка и бойста!

Целта ви е материалите да се четат от колкото може повече хора или материалната облага??? Мен лично хората от фейсбук групата ме попитаха дали могат да качат няколко от цветните снимки, които после пуснах и тук. Едва след като им дадох разрешение ги публикуваха, не преди това! А всички материали, които те са взели от вас-са цитирани изрично че са от вашия сайт!




--------------------
 
 
№19 от: yogimax (4 октомври 2014 17:19)

Имам предвид от статията за социалистическите автомобили.

 




--------------------
 
 
№20 от: Зико (4 октомври 2014 17:52)

Йогимакс, при регистрация всеки приема условията на сайта, вкл. тези за авторските права, посочени в т. 6.   Т.е. всеки приема, че материалите му се публикуват под лиценз „Криейтив Комънс — Некомерсиално», версия 2.5 (CC-BY-NC version 2.5. ok2


 
 
№21 от: boysta3 (4 октомври 2014 18:06)

Йоги, здравей.
Винаги съм те приемал за силна личност и човек с аналитично мислене.
Съжалявам, че моите коментари, фактологично поднесени и с леки съмнения и не толкова силни и никак обидни определения за тримата инициатори на сайта, са ти донесли този гняв и въмущение. Не съм търсил сблъсък с никого, просто представям фактите, такива, каквито аз ги виждам и смятам за логични.
Не смятам и на нота , че съм обидил някого, защото първо не съм целял подобно нещо, пък и ми е под нивото да стигам до ниво обиди на дребно.
И накрая, аз просто не ги уважам достатъчно тези "трима мъже" на този етап. Могат да заслужат похвала, при условията , които вече съм коментирал по-горе.
Когато човек отвори "Нашето детство" или "Изгубената България" разбира , че тези сайтове са направени с Голяма Любов, Себеотрицание и Интелигентност, както и Уважение към чуждия труд - всичко се вижда по визитката на сайтовете в секция "За нас". А какво са "драснали" момчетата в соцбг, сега ще го копна за всички, които не са си направили труда да стигнат  дотам, или пък е хубаво нагледно да се види на момента:
из сайта соцбг
соцбг - за нас

ПП: Не смятам повече да се включвам по темата за напред и да доизяснявам позицията си. Предостатъчно съм излял отношението си и принципите, които следвам. Хубав ден на всички в НД! 


 
 
№22 от: Цонка (4 октомври 2014 18:19)

Цитат: yogimax
Засрамете се Цонка и
По-полека, Йоги. Стоя твърдо зад всяка буква от написаното от мен в коментара ми. Имам си причини за това и щом съм го казала, значи има защо! Тебе са те питали, мен не са. Няма да ти се обяснявам специално!

Цитат: yogimax
Аз например не искам на нито една от показаните от мен тук снимки, включително на цветните от 1979 г. да им лепвате етикет долу вдясно "нашето детство".
Йоги, етикета си го лепваш САМ!!! Когато качваш снимка, за да не ти излиза логото върху нея, трябва да размаркираш полето "Налагане на воден знак на изображението", в което има по подразбиране отметка, и така няма да имаш самолетче на картинките. Но за целта трябва човек маааалко повече да се задълбочава в техническите детайли по извършване на някои прости операции, включително и добавянето на снимка в коментар - виждам, че си разпънал колонката на Последни коментари с гигантска снимка под друга статия, която снимка няма да поправя.
Можеш да качиш отново снимките си в статията, като предварително размаркираш полето. Така ще са чисти от всякакви знаци. Това е опция ПО ЖЕЛАНИЕ!!!




--------------------
 
 
№23 от: yogimax (4 октомври 2014 19:04)

Ами направете начина за качване на снимки по-разбираем, че ние по-глупавите да не ги разпъваме. От фейсбук групата познавам само един от авторите /Милен Дамов/, той си прави труда да пише подробни статии, ако това не е труд и любов здраве му кажи.

А иначе не съм целял да се конфронтирам с вас, тук ми харесва, съмишленици сме, просто ми се стори страшно некоректно да нападнете някой, който е воден от същата тръпка като вас и който върши това безкористно.




--------------------
 
 
№24 от: Anakin Skywalker (5 октомври 2014 14:23)

Цитат: Надя
руските версии на Буратино

 

Золотой ключик и приключения Буратино от 1959г yess

 

Цитат: Надя
търся стари руски анимационни филмчета, пък и полски и чешки.
 

 

Хайде сега ако намерите и онова пълнометражно около 30 минутно филмче, Папа зайчик... ли се казваше hum-hum  дето таткото отиде за ябълки и напълни цял чувал, а вкъщи го чакаха мать Зайка и детей... Някой помни ли го? Анимацията показваше почерка на Ну погоди и със сигурност е било на Вячеслав Котеночкин. 

 

Цитат: Надя
Артур поничката, май унгарски беше.

 

Дааа и беше герой от приказките на Пом-Пом! yeyeye  Онова рошаво същество дето ги разказваше на едно момиченце историите за дебелата птица.




--------------------
 
 
№25 от: Krista (15 октомври 2014 01:03)

А? Ама какво е ставало тук? Другарчета мили, какъв е този възрастен тон?
Шегата настрана, но и на мен преди време ми стана некомфортно при натъкването на наши снимки без указване на източника, но това не може да се предотврати. Писах даже на Влади и той ми обясни как стоят нещата. Та, вече не се впечатлявам....
А относно двете цитирани страници във ФБ - рядко ги преглеждам. Не ме кефи нито отричането на добрите неща от соца, нито  телешкия възторг и жалния плач по онези времена. А тези две страници са точно на двата полюса. Аз, като разумен човек, предпочитам да гледам реалността, а тя винаги е шарена и никога черно - бяла. 


 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 10
Потребители: 0
Гости: 10

 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Любимия Ви български детски сериал е:


 
 
 
 
Ново в ПУК!