Нашето детство
Влизане в сайта
 
 
Категории
 
 
Специални раздели
 
 
Информация

"НАШЕТО ДЕТСТВО" е некомерсиален проект, посветен на детството на хората от 1960-90-те години. Той бе започнат от Вл. Кромбърг и Данаил Филипов. Сайтът стартира през м. октомври-декември 2006 год. и беше пуснат в мрежата на 12.01.2007 год. (което се счита за рождения му ден) "Нашето детство" придоби сегашния си вид благодарение на усилията на всички негови приятели!
 
 
Календар
«    Октомври 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
 
 
Архиви
Октомври 2020 (3)
Септември 2020 (5)
Август 2020 (7)
Юли 2020 (4)
Юни 2020 (4)
Май 2020 (1)
 
 
Администрация
Бърза връзка с част от екипа:

Администратори: admin, freja, Надя, InternalError

Редактори: Бяло, Дани, Дона ДДТ, Дългата, Захариса, Зверче, Зико, Зори Джункова, Ели, Иве, Иси, Марулка, Тивесто, Чудакът от 6-ти Б, Цветан, Цонка, Лилия

Официален e-mail:
detstvoto (при) gmail.com

Страница във Фейсбук:
Група "Нашето Детство"

 
Социалистическите дъвки
25-03-2011, 19:42 | Автор: boysta3 | Категория: Свободно време / Игри и забавления

Попаднах на един сайт за дъвки. В него отново братушка е събрал огромно като количество и разнообразие обвивки от дъвки от целия свят. Естествено на картата на дъвките бе и една малка страна в Югозиточна Европа. Извадих за вас някои от по-оригиналните обвивки на страни зад Желязната завеса и близки до нас.

Първо да благодаря на руснака Валерий Носал за проекта му чю.ру. Невероятна работа, невероятен като обем и продължителност труд. Всъщност май самите картинки и колажи направих от този сайт (ВИЖ ТУК). А сайта на руснака взех от самите обвивки.

Ето ги и обвивките. Предполагам, че някои от вас освен българските на Христо Ников, са виждали случайно и някои соц такива от Чехословакия, Словения (СФРЮ), Сърбия (СФРЮ), Хърватия (СФРЮ), НР Румъния, НР Полша, СССР и др.

Интересно ми е някой от вас дали е срещал извън жълтата Идеал от 80те някоя друга, а дали може да помогнете да определим времето (периода) на пребиваване на отделните обвивки. Ако сте си купували някоя от дъвките, то в кой период е било това и дали с нещо ви е впечатлила тя - вкусови качества, цвят, големина, изненада с картинка, специфична форма и т.н. Също може да дадете мнение за това коя страна е пускала най-цветните и оригинални дъвки от посочените (заб. сигурно е имало и други, но тези тук са налични физически, така че се ограничаваме с тях) или пък коя обвивка най ви допада и коя бихте си купили, ако бяха всичките на лавицата.

Чао засега.

НР БЪЛГАРИЯ-1

Социалистическите дъвки

Социалистическите дъвки

НР БЪЛГАРИЯ-2
Социалистическите дъвки

ХЪРВАТИЯ (СФРЮ) и НР ЧЕХОСЛОВАКИЯ

Социалистическите дъвки

СЪРБИЯ (СФРЮ) и СЛОВЕНИЯ (СФРЮ)

Социалистическите дъвки

РУСИЯ (СССР)

Социалистическите дъвки

НР ПОЛША и НР УНГАРИЯ

Социалистическите дъвки

НР РУМЪНИЯ

Социалистическите дъвки

Това е общо взето. На мен най-популярна, а може би ЕДИНСТВЕНАТА за мен позната обвивка е тази жълтата на Идеал с момиченцето и момченцето с оранжеви коси и зелено облекло. Това бе за мен българската дъвка на 80те с картинки като в сп.Дъга с животните на края, както и такива от приказки на Шарл Перо. А другите дъвки, които съпровождаха детството ми бяха турските на Кент - Турбо, Финал, бом-бибом, би-бип, типитип, минти, доналд (много редки) и др., датските Денди с карти с певци и футбалери, и пр.

На всяка обвивка има надпис на английски откъде произхожда (примерно SERBIA, Romania, Hungary, Poland и т.н.).

Към днешно време български предприемач се е опитал да направи бг дъвка , която се изработва в Дания , Вейле при познатите ни Денди. Извадка от в-к Капитал. "27 окт 2001, Новите “Дентал академи" също са дражета в кутии за по 20 бройки (най-съвременния тип цигарена кутия с отваряне флип топ) и в пакетчета по 12 бройки. . . . Българските дъвки всъщност са произведени от датската компания “Денди" по поръчка на “Рубела". Пак там са опаковани под дизайна на българската фабрика..." (Повече ТУК). За съжаление тези дъвки са доста комерсиални и насочени към печелбарство, а не към децата и т.нар. ниша на турците с картинки или готини комикси... Не че нямаме добри художници и сценаристи... ама е много по-сложно, да го произведеш, отколкото да пуснеш дражета за избелване на зъбки, които се продават като топъл хляб, покрай рекламата на американците от Уриглис.

--------------------

НОВИ: сръбските цигарени дъвки, предполагам по американски лиценз или просто леко заимстване.

Социалистическите дъвки

 
 
Вижте също
 
 
Уважаеми гостенино!
Вие присъствате на сайта като нерегистриран потребител.
Препоръчваме ви да се регистрирате или да влезете с вашето име и парола.
 
 
№1 от: nikola13 (25 март 2011 19:58)

На единия "Идеал" - по-точно на синия пише БЪБЪЛ ГУМ - странно, но това не го помня - може би се е появило някъде към 1990 г. От друга страна цената си е такава, каквато я помня - 10 ст.
Друга обвивка, която бях забравил е на дъвката "ПОМОРИН" - харесваше ми само обвивката, защото самата дъвка не ставаше за балони... 


 
 
№2 от: bat_mitco (25 март 2011 20:16)
НАЙ-СТАРИЯТ ФАСОН НА ИДЕАЛ,КОЙТО ПОМНЯ Е СИНИЯТ С ЖЪЛТИЯТ КРЪГ И ЧЕРВЕНИ БУКВИ...НАЧАЛОТО НА 70те...ТОЧНО ТЯ ИМА НАДПИС "БЪБЪЛ ГУМ"...
А НАЙ-РАННИЯ МИ СПОМЕН ЗА ВНОСНА ДЪВКА - ЕДНА, КОЯТО СЕ КАЗВАШЕ РИН-ТИТ-ТИН...НЯКАКЪВ УЕСТЪРН КОМИКС С КУЧЕ...ЩЕ ДА Е БИЛА ЮГОСЛАВСКА...МААААЛКО ПО-КЪСНО, ЕДНА ВЕЧЕ СЕРГИЙНА, ТУРСКА, С КАФЯВА ВЪНШНА ОПАКОВКА, НА КОЯТО ИМАШЕ ТЪМНОКОЖА ЖЕНА В ПРОФИЛ...МАЙ СЕ КАЗВАШЕ "ЗАМБО"...ИМАХА МИНИАТЮРНИ КАРТИЧКИ С ТУРСКИ ЗВЕЗДИ...ВЕРОЯТНО ПОП ПЕВЦИ ИЛИ АРТИСТИ...



--------------------
 
 
№3 от: nikola13 (25 март 2011 21:01)
Цитат: Бат Митко,
НАЙ-СТАРИЯТ ФАСОН НА ИДЕАЛ,КОЙТО ПОМНЯ Е СИНИЯТ С ЖЪЛТИЯТ КРЪГ И ЧЕРВЕНИ БУКВИ

Мите, именно за туй иде реч - "ИДЕАЛ"-а го помня точно такъв - син, със сребрист станиол, под обвивката и вълнообразна горна повърхност на дъвката - даже устата ми се изпълни със слюнка като го описвам - просто това БЪБЪЛ ГУМ ми убягва...

 
 
№4 от: templar (25 март 2011 22:08)

Това са вече академични познания в областта на дъвките!
boysta3 - кандидат на Н'детските науки!


 
 
№5 от: freja (26 март 2011 01:01)
Значи забележете, че на синята "Идеал" с жълтото кръгче си пише наистина "Бъбъл гум", но пък на най-лявата опаковка от същата снимка (червено-черно-бяла с жълто "заглавие") пише "Шевинг гум" - явно опит за транслитерация на "chewing gum" - това е къде-къде по-интересно! em_99 Прави ми впечатление, че и двете дъвки са производство на ДПП "Искър" - едва ли това е някакво старо име на "Христо Ников", по-скоро е различно предприятие. Гледам също, че БДС-то (т.е. отрасловата нормала - ОН) на "Шевинг гум" е от 1970 г., а на "Бъбъл гум" - от от 1971 г., докато за сравнение най-масовата и позната "Идеал"-ка от 80-те (без никакви "гум"-и в названието, а просто "дъвка за балончета") е по ОН-25-ала-бала от 1980 г. Изводът е, че до 1980 родните производители са се лутали как да се казва туй вълшебство за дъвчене на български, но най-накрая са го измислили em_2

Добавям линкове към сходни статии в НД:
Найлонов плик от 100 бр. дъвки "Идеал" - уникално!
Дъвки "Идеал", "Свежест", Pomorin" и "Fluorid"
Картинки с приказки от дъвки "Идеал"

 
 
№6 от: ashtree (26 март 2011 02:05)
Прекрасно си спомням Идеал БЪБЪЛ ГУМ от средата на 70-те. Бяха не в торби, а в кутии по 100 бр. Торбите се появиха вече във v.2.0 от 80-те. ШЕВИНГ ГУМА и КАУ ДЪВКАТА (сигурно за да се избегне империалистическото Chewing Gum са взели немско-ГДРйското Kaugummi:)  не си ги спомням, явно са по-ранни версии, но БЪБЪЛА много ясно ми изплува от съзнанието. И прекрасно си спомням, че в Москва вървеше по 1 рубла бройката (до появата на руските дъвки) и можеше да се прави страхотен бизнес с 900% печалба!

 
 
№7 от: freja (26 март 2011 02:56)
Я, "Кау-дъвка", не я бях забелязала! Но струва ми се, че логиката е наобратно, ashtree - първо е било ГДР-ското название, после - империалистическите em_9. Ето пълния размер на тази дъвка:



Одобрена е с наредби от 1965 и 1967 - значи е по-стара от "бъбъла" и "шевинга". Странно как са преминали от немско към английско название... И производителят е съвсем различен.

Аз пък не мога да си спомня докога изобщо съм виждала да се продава дъвка "Идеал". И към днешния момент дали не произвеждаме поне един вид дъвка? em_18

 
 
№8 от: ashtree (26 март 2011 03:09)
Freja, я виж, това може да е предмет на гордост- още през 60-те сме правили дъвки и сме имали кока-кола! Докато в СССР тогава имаше едно понятие "гамщики" (от chewing gum) - деца, които висяха пред хотелите на Интурист , просеха дъвки от чуждите туристи, след което ги продаваха на не толкова отворените си съученици на баснословни цени (1-2 онези съветски рубли, което си беше доста пара).  

Цитат: freja
Аз пък не мога да си спомня докога изобщо съм виждала да се продава дъвка "Идеал". И към днешния момент дали не произвеждаме поне един вид дъвка? em_18


Ми както Coca-Cola ликвидира нашите лимонади и етъри, така и Wrigley's ликвидираха Идеала със своя Orbit. Честно да ти кажа, друго освен Orbit и други брендове на Wrigley's не съм виждал да се продава отдавна у нас.

 
 
№9 от: Simpra (26 март 2011 10:34)
СФРЮ (в частта НЕ Сърбия, а Македония em_9 , защото СФРЮ не беше само Сърбия) имаше така наречените гуми за џвакање, от които помня едни във вид на шарени топчета в дълги бастунчета и едни плоски (в пликчета като мокри кърпички за освежаване), към които имаше картинки за залепване със Снупи. Някъде тук бях писала как всяка сутрин, докато гостувах на тамошните си роднини, не пропусках да си взема от реп-а от точно тези дъвки. И така днес имам колекция от тези картинки, част от които са публикувани вече на страниците на Глашатая.



--------------------
 
 
№10 от: boysta3 (26 март 2011 11:55)
Цитат: Simpra
СФРЮ (в частта НЕ Сърбия, а Македония , защото СФРЮ не беше само Сърбия) имаше така наречените гуми за џвакање
И аз съм бил 1988 г. края на август-началото на септември в Скопие при роднини. Спомням си че тамошните магазини бяха като наште корекоми - в смисъл хранителните. Всички дъвки от стрелбищата умножени по 10 като разнообразие ги имаше в един хранителен магазин, да не говоря за бутките с вестници, - десетки вестници и списания - цветни и готини. А бе западна европа. Тито добре се бе погрижил с американска намеса и наливане на милирди долари в икономиката на югославия и демонстрация просперитета на капитазлизма. Беше явно нещо като комунистически структури с капиталситически икономически принципи и много яка промивка със сръбски шовинизъм и развиване на местен... Македонски не вкарах, защото не ми харесаха, но и аз помня че ми бе много смешно това ГУМА ЗА ДЖВАКАНЕ. Ето някои примери от рузнака:

 
 
№11 от: yogimax (26 март 2011 12:39)
E как да не са ми познати и от другите. За Поморин, Ефизол и Клей гум се тълпяхме по аптеките! Само там ги продаваха. em_90 В средата на 80-те. От чешките Pu Pu и BAJO ми донесоха от Чехословакия през 1987 г., когато майка и маминка бяха на екскурзия.



--------------------
 
 
№12 от: ashtree (26 март 2011 16:29)
SIMPRA,  прекрасно си спомням gumi za zvakanje  от тогавашната Титова Югославия, имаме роднини в Струмица, често ни идваха на гости и носеха. Особено ми останаха в спомена дъвките-цигари, оформени като истински цигари по 20 в кутия, завити в хартийка, изобразяваща бялата част на цигарата и филтъра, а вътре си бяха дъвки с ягодов вкус.  В Югославия тогава се правеха по лиценз и бонбонките PEZ- помните ли ги? Бяха правоъгълни дражета, които се зареждаха в сперциална машинка за изстрелване - или под формата на някой анимционен герой, или във вид на камионче, локомотивче, дори пистолет, които при натискане на горната част изстрелваха бонбонката директно в устата :) Наскорто видях PEZ в Пикадили, и си купих - с глава на Мики-маус на машинката и с четири вида бонбонки за зареждане:)

 
 
№13 от: haksev (26 март 2011 19:27)
Първите ми дъвкови спомени датират от около 1972 година. Едвам си спомням дъвки като топчета, наредени по 4 в пакетче ,май бяха българско производство и се казваха *Космос*. Следват турските Замбо и Мабел, италиански с ваденки за тяло тип татуировка. От стрелбищата си купувахме за 1 лев дъвка *Професор Балтазар*, имаше и ТипиТип=човечето с дългия нос, Спайдърмен, Турбо, дъвки с футболисти.
http://anlamametmem.files.wordpress.com/2010/02/arap.jpg



--------------------
 
 
№14 от: рошав заек (26 март 2011 19:54)
Е тия транслитерации по дъвките ме убиха. Каудъвка и шевинг гум em_47 ! Иначе сръбските дъвки от стрелбищата бяха нумбер оне. Дъвките цигари и мен много ме впечатляваха, освен това имаше дъвки Foka (с тюленче), Bazooka, Кловнот Макс освен тип "цигара" имаше и правоъгълни, помня и още някакви четириъгълни с цитрусов вкус и течен център, но те май бяха турски - зелени (лимон) и оранжеви (портокал)
На нашенския "Идеал" му помня и една версия от края на 70-те, обвивката беше от сребриста хартия с бели ивици, а в кръгчето в средата с надписа - тъмнорозово.
Най-якият ми спомен с дъвки обаче е свързан с едни японски дъвки. Когато бях в трети клас, във Велинград имаше някакво международно състезание по дървообработване, награждаването се проведе тържествено на местния стадион и, естествено, цялата махала се изсипахме там. Най-интересни ни бяха японските участници, то е повече от ясно. И чичковците японци ни подариха по шепа дъвки на всяко хлапе. Щастие неземно, ви казвам. Прибирам се в къщи и с гордост демонстрирам придобивките на домашните. Да, ама точно тогава на гости ни беше една моя леля, дългогодишен партиен секретар em_5 , която почна да ми разправя, че тия дъвки били идеологическа диверсия и се опита да ми ги вземе. Е, аз никога не съм била добричко детенце - не само че не й ги дадох, ами й обясних най-подробно какво мисля за нея и за нейните идеологически диверсии. Тя, горката, не знаеше, че аз знам такива думи em_74 em_46



--------------------
 
 
№15 от: Simpra (26 март 2011 20:24)
Цитат: ashtree
прекрасно си спомням gumi za zvakanje от тогавашната Титова Югославия, имаме роднини в Струмица, често ни идваха на гости и носеха
А помниш ли, в СФРЮ имаше едни течни шоколадчета в малки кръгли, подобни на нашия пчелен балкантуристки мед/конфитюр (сещаш се!), пакетчета със смешното име МОЧКО. Картинката на шоколада МОЧКО беше едно момченце.



--------------------
 
 
№16 от: freja (26 март 2011 20:43)
Зайо, състезанието по дървообработване го прочетох в първия момент като "дъвкообработване" , много дъвчено ми стана в тая тема.

 
 
№17 от: ashtree (26 март 2011 20:49)
Цитат: Simpra
А помниш ли, в СФРЮ имаше едни течни шоколадчета в малки кръгли, подобни на нашия пчелен балкантуристки мед/конфитюр (сещаш се!), пакетчета със смешното име МОЧКО. Картинката на шоколада МОЧКО беше едно момченце.

Е как, естествено! МОЧКО си беше върха. В България не си спомням да сме имали тогава наш течен шоколад. А  белените пържени фъстъци KIKIRIKI помниш ли ги? МОЧКО + KIKIRIKI = ОВO JE СУПЕР!

 
 
№18 от: Simpra (26 март 2011 22:23)
Цитат: ashtree
МОЧКО + KIKIRIKI = ОВO JE СУПЕР!
em_75 ОВО JE НАША СКОПСКА РОМАНТИКА!



--------------------
 
 
№19 от: ashtree (26 март 2011 23:53)
Цитат: Simpra
ОВО JE НАША СКОПСКА РОМАНТИКА!


A OVO JE  JUGO ROMANTIKA OVIH GODINA:

http://www.vbox7.com/play:385a56b1?r=google

 
 
№20 от: photonik (27 март 2011 16:25)
Първите дъвки, които помня, бяха някъде от края на 60-те. Нямам идея за името им, но бяха в странни опаковки - синя картонена кутийка с размерите на днешните "Тик-так" с целофаново прозорче. Самите дъвки бяха продълговати дражета с белезникаво бял цвят. Е, срещаха се и цветни, но не много често. На вкус - умерена отврат. После се появиха дъвките "Идеал" за балончета. Те също бяха в странна опаковка - 3-4 цветни дражета топчета, опаковани с прозрачна пластмаса върху картонена подложка. По някаква странна логика вътре бяха кухи и имаха няколко зрънца... лимонтузу. После дойде и ред на обикновените плоски дъвки, които вероятно бяха задигнати от Wrigley. По стрелбищата пък властваха еднолично дъвките Турбо. Но дори и така бяхме на светлинни години пред русначетата, за които дъвките бяха терра инкогнита.

 
 
№21 от: ashtree (27 март 2011 16:32)
Цитат: photonik
синя картонена кутийка с размерите на днешните "Тик-так" с целофаново прозорче. Самите дъвки бяха продълговати дражета с белезникаво бял цвят. Е, срещаха се и цветни, но не много често. На вкус - умерена отврат.

Photonic,  че това не са ли славните дъвчащи бонбони "Сен-Сен" ? ! Помните ли ги?

 
 
№22 от: photonik (27 март 2011 16:42)
Не, те се появиха доста по-късно. Върти ми се името "Орион", но не бих се обзаложил за него. em_2

 
 
№23 от: катя милушева (27 март 2011 16:49)
Защо ли ми се върти в главата някаква дъвка с Червената шапчица em_17 от тези на лентите?
И синият "Идеал" ми е най-познат!

 
 
№24 от: stoyanpetrov (27 март 2011 17:40)

Клей Гум бяха най-хубави от българските.
Винаги из джобовете имах такива, поне докато не с появиха кентата em_54


 
 
№25 от: boysta3 (27 март 2011 21:33)
Цитат: рошав заек
Иначе сръбските дъвки от стрелбищата бяха нумбер оне. Дъвките цигари и мен много ме впечатляваха, освен това имаше дъвки Foka (с тюленче), Bazooka, Кловнот Макс освен тип "цигара" имаше и правоъгълни, помня и още някакви четириъгълни с цитрусов вкус и течен център, но те май бяха турски - зелени (лимон) и оранжеви (портокал)

MACEDONIA(SFRY)



















Историята на дъвката: (на английски) "In 1928, Walter Diemer was working as an accountant for the Fleer Chewing Gum Company in Philadelphia; what he wound up doing in his spare time was playing around with new gum recipes. But this latest batch was less sticky than regular chewing gum and it stretched more easily. His bubble gum was so successful that it sold over a million and a half dollars worth of gum in the first year. ....." (повече тук).




















Какво е базуката? "The Topps Company developed its Bazooka Bubble Gum product in Brooklyn, New York after the end of World War II. It was named after the humorous musical instrument which entertainer Bob Burns had fashioned from two gas pipes and a funnel in the 1930s...." (повече тук). С две думи, га хамериканците са джвакале дъвки, нас, техните събратя, са ни поръсвали (София) с "леки" и "мили" произведения на военната им промишленост... с една дума - бомбиииии.
Има го и Кловнот Макс разбира се. Но съм бил малък и много са ми се размили спомените, или по-точно от прекалено много впечатления дъвките бяха по-малкото нещо което да ме впечатли. Ма сигурно и аз да съм ги дъвкал в Скопие.



















В Скопско забравих да добавя , че ми направи впечатление свободното контрабандно предлагане по улицата на цигари Марлборо. Доста необичайна гледка за мен, предвид факта, че цигари се продаваха в хранителни магазини у нас и то само на касата и то само на възрастни 20+. То за кибрит ни правиха проблем и не даваха, пък какво остава за цигари. А от лакомствата си спомням че макетата ценеха особено швейцарския тублерон, който отново бе емблема за бг Корекома или татковците с Тирове или на работа в Либия. Според мен, цигарените дъвки , правени в Сръбско, са определено по почин на САЩ, които имаха огромно влияние в СФРЮ. В Щатите са родоначалника на дъвките пури, цигари, както и шоколадчета цигари. Тия едвам ги открих, те най-близо наподобяват спомените ми за сръбските им еквиваленти от стрелбища и цигански масички/кърпи/походни кревати и др. по сборове и панаири. (повече снимки тук)
 

 
 
№26 от: milkulini (28 март 2011 11:48)
Браво, страхотна колекция е спретнал руснакът. Аз помня жълтите дъвки "Идеал", но помня също така и медицинската дъвка "Поморин". Беше ми страшно интересна, защото се отличаваше на вкус и винаги я намирах в детските козметични комплекти "Снежанка", които съдържаха детска паста за зъби, пластмасова чашка с картинка, детска четка за зъби. Най се очудих на дъвката "Ефизол" em_17, дори не съм знаела, че се е произвеждала такава. А иначе, смътни спомени имам и от дъвките "Свежест", но година не помня, за съжаление em_15 . Не знам защо обаче някак си ми са страшно познати и дъвките "Ping", явно у дома са попадали по някакъв начин!

 
 
№27 от: ashtree (28 март 2011 13:33)
Пък за края на 80-те, началото на 90-те си спомням, че се появи един нов, интересен вид сръбска дъвка - "Жвазбука у туби Параћинка". Беше във вид на малки тубички, като паста за зъби, и се изтискваше директно в устата. Беше с вкус на ягода, ако не греша. Ето и информация за нея:
http://vukajlija.com/zvaka-u-tubi/80032

 
 
№28 от: катя милушева (28 март 2011 21:06)
MILKULINI
детските козметични комплекти "Снежанка", които съдържаха детска паста за зъби, пластмасова чашка с картинка, детска четка за зъби.

MILKULINI, и аз много си го харесвех този комплект, кутията му имаше едни обточени, издадени напред ръбчета:)))!
И цигарените дъвки em_84 от стрелбищата!


 
 
№29 от: milkulini (29 март 2011 18:14)
Цитат: катя милушева
кутията му имаше едни обточени, издадени напред ръбчета:)))!


Да, да, Кате, точно, издадени напред бяха ръбчетата, ех...em_126

 
 
№30 от: dflame (30 март 2011 17:40)
Имаше и детски комплект МЕЧО. С паста за зъби, четка и чашка.

 
 

Информация
Потребители, намиращи се в група Гост, не могат да оставят коментари за тази статия.
 
 

 
Последни статии
 
 
Кой е тук?
Общо на сайта: 17
Потребители: 0
Гости: 17

Интересности
Книжарничка за стари детски книги, обмен на книги, някои се подаряват
 
 
 
 
Помооощ!
 
 
Бъди редактор :)

Ако забележите някъде из сайта грешки (правописни, стилистични, логически...) можете да ни помогнете чрез връзка "Съобщете за грешка, оплачете се", която се намира под всяка статия в пълната версия на статиите (видима е само за регистрираните). Ако се отнася за конкретно изречение можете да селектирате определеният текст, след което да натиснете Ctrl+Enter. Ще се отвори прозорец, в който можете да напишете в какво се състои грешката (селектираният текст няма да се вижда в прозореца, но ще го получим в административния панел на системата).

Благодарим ви предварително!

 
 
Други проекти
 
 
Приятели
 
 
Анкета

Ходли ли сте в Мавзолея?